کد خبر: 18766
A
دیده بان ایران گزارش می دهد:

پوست خربزه جبهه پایداری زیر پای رئیسی / پروژه جدید آیت الله مصباح ساخت احمدی نژاد ثانی

باید دید پوست خربزه ایی که جبهه پایداری زیر پای رئیسی نهاده تا از او احمدی نژاد ثانی ساخته و بهره برداری کند چقدر موثر خواهد افتاد. احمدی نژاد خیلی زود مقابل حامیان اش ایستاد حال نوبت ساخت احمدی نژاد ثانی است که کمی گوش به فرمان باشد و اطرافیانش را گروهی خاص دست چین کنند.

پوست خربزه جبهه پایداری زیر پای رئیسی / پروژه جدید آیت الله مصباح ساخت احمدی نژاد ثانی

دیده بان ایران – سعید سیف: "رهبر معظم برنامه ای گسترده مقابلتان نهاده اند تا جنابعالی توفیق خدمت رسانی به نحو احسن به آن حضرت و اعلای کلمه توحید و ولایت علوی را داشته باشید. بله اگر چه همه کشور متعلق به حضرت رضا علیه السلام می باشد ولی ترک مسند خدمت به آن حضرت که سیادت عالم در آن مسند هست، آن هم برای شرکت در رقابت های انتخاباتی را به صلاحتان نمی دانم و از شما می خواهم ضمن اعتذار از ساحت مقدس آن امام رئوف از این کار صرف نظر نموده و تا فرصت باقیست این خدمت گزاری را رها ننمائید که صلاح دنیا و آخرتتان در آن می باشد"  این پاراگراف بخشی از نامه آیت الله شاه آبادی خطاب به سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی است. تولیتی که دیروز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد و آن مسند را رها کرد تا شانس خود را در انتخابات بیازماید.

آنگونه که از اخبار و تحلیل ها بر می آید سید ابراهیم رئیسی از 6 ماه پیش تا کنون تمام توان خود را برای بخت آزمایی در انتخابات دوازدهم به نمایش گذاشته است. تلاش هایی که جمنا شروع شد اما نامزد منتخب جمنا اصرار دارد که خودش مستقلا وارد انتخابات شده نه به واسطه حمایت‌های این و آن جریان. که البته این رفتار سیاسی شگرد انتخاباتی احمدی‌نژاد هم بود. همگان آگاهند که احمدی نژاد از مرحله دوم انتخابات ٨٤ حمایت شش‌دانگ اصولگرایان را با خود داشت، بعد از گذشت ١٢ سال همچنان اصرار دارد که مستقل بوده است.

اما این سخن تنها درد و دل  آیت الله شاه آبادی نیست مدرسین مشهور و برخی چهره های شاخص قم؛ نگران تبدیل شدن سید ابراهیم رئیسی آینده دار به ابزاری برای انتقام گیری شخصی برخی جناح های سیاسی مخالف حسن روحانی و پله ای برای ترقی جبهه پایداری است. سخنی که با حضور پرتعداد اعضای پایداری و وزرای احمدی نژاد در روز ثبت نام رئیسی راستی آزمایی شد.

جناح همراه رئیسی با الگو برداری از رفتار سیاسی احمدی نژاد؛ توانست حمایت جبهه پایداری و برخی چهره های سیاسی نزدیک به او را کسب نمایند.بدین ترتیب ابراهیم رئیسی، هم‌زمان حمایت جمع زیادی از اصولگرایان را با خود دارد و هم حمایت مصباح یزدی و جبهه پایداری را، اما باز هم اصرار دارد که یک نامزد مستقل است. جبهه پایداری که مدتی پیش با اعلام رسمی آقا تهرانی بر طبل جدایی از جمنا کوبیده بود اکنون تمام مسندهای ستادی را در اتاق فکر و رسانه ابراهیم رئیسی در اختیار گرفته و سعی می کند کاندیدای خراسانی کم تجربه را هدایت نماید تحرکی که در دیدار آیت الله مصباح و ابراهیم رئیسی نماد پیدا کرد.

 

به لطف حضور نیروهای رسانه ایی نزدیک به جبهه پایداری در رسانه ملی کنگره جمنا از سوی صداوسیما به شدت تبلیغ شد  این تحرک رسانه ای زمزمه بدل‌شدن رئیسی به نامزد نهایی جماعت اصولگرا با همین حمایت‌های غیرمستقیم کلید خورد.  

هر چند جناح راست از ابتدا هم دنبال یک سید روحانی بود و سعی می‌کردند تا سید ابراهیم رییسی را به میدان آورد.‌ آن‌ها می‌گفتند که برای شخصیت هایی که به صورت شخصی وارد عرصه انتخابات می‌شوند شانسی قائل نیستند. پس، از ابتدا مشخص بود که آن‌ها میلی به انتخاب شخصیت‌هایی مانند ضرغامی، رضایی، میرسلیم و غیره ندارند و تنها قصد داشتند پیاده‌نظام خود را معرفی کنند وفرمانده میدان، شخص دیگری بود و این تصمیم را سعی نداشتند به یک‌باره اعلام کنند.

هر چند سید ابراهیم رئیسی تا کنون تجربه چندانی در امور اجرایی و سیاست ورزی نداشته است. مشهور نبودن در بین افکار عمومی، نداشتن سابقه اجرایی و مدیریتی کلان کشور، کارنامه قضایی از منظر افکار عمومی، جامع‌الحمایه نبودن از سوی همه گروه‌های اصولگرا،  ناشناخته بودن گفتمان سیاسی-اجتماعی و... از جمله مصایب و مشکلات داماد آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در انتخابات ریاست‌جمهوری‌  است. اما سیادت و روحانیت و  تبلیغات اعضای جبهه پایداری در اطراف این نامزد اصول گرا سبب شده است که رئیسی گزینه تنهای اصول گرایان باشد.

نزدیک شدن و بروز تفکرات مصباح به رئیسی در رفتار این کاندیدا کاملا مشهود است، پخش مواد غذایی، تکیه بر شعارهای عدالت محورانه؛  خاطره تبلیغات احمدی نژاد را در ذهن مخاطبان زنده کرده است.

چندی پیش روزنامه آرمان گفت و گویی با حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا منتشر کرده بود . در این گفت و گو با عنوان "پشت پرده «جمنا» از آوردن رئیسی" به نقل از بیادی آمده است: «در پشت پرده جمنا تمامیت خواهانی حضور دارند که خود را کفیل و وصی مردم تلقی می‌کنند و تلاش می‌کنند افراد منتخب خود را به عنوان کاندیدا وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری کنند. به عنوان مثال مکان‌هایی که در اختیار این دوستان برای برگزاری جلسات و همایش‌های خود قرار می‌گیرد در اختیار هیچ کدام از جریان‌ها و احزاب دیگر قرار نگرفته و تنها مختص به جمنا بوده است. این در حالی است که بقیه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی نیز در این زمینه ذی‌حق هستند و باید از امکانات عمومی برای ارائه برنامه‌های خود به مردم استفاده کنند.»

حال باید دید پوست خربزه ایی  که  جبهه پایداری زیر پای رئیسی نهاده تا از او احمدی نژاد ثانی ساخته و بهره برداری کند چقدر موثر خواهد افتاد.  احمدی نژاد خیلی زود مقابل حامیان اش ایستاد حال نوبت ساخت احمدی نژاد ثانی است که کمی گوش به فرمان باشد و اطرافیانش را گروهی خاص  دست چین کنند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر