کد خبر: 18856
A

رحیمی‌: نظارت ما استصوابی نیست/ ما اصل را برائت قرار دادیم/ هیچ کسی نباید به دلیل نگاه سیاسی از فعالیت اجتماعی محروم شود

رحیمی: نزدیک به ۹۲ درصد از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تائید صلاحیت شدند و تنها ۸ درصد رد صلاحیت شده اند که برای آنها فرصت اعتراض وجود دارد.

رحیمی‌: نظارت ما استصوابی نیست/ ما اصل را برائت قرار دادیم/ هیچ کسی نباید به دلیل نگاه سیاسی از فعالیت اجتماعی محروم شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر در مورد روند بررسی صلاحیت کاندیداها گفت:  روند رسیدگی به صلاحیت ها رو به پایان است و هیات‌های نظارت تا ٣١ فروردین ماه نتایج نهایی  را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند و تا دوم اردیبهشت ماه همه نتایج به صورت کتبی به افراد اعلام می شود که پس از آن داوطلبینی که رد صلاحیت شده اند ۴ روز فرصت دارند اعتراض خود را به هیات های نظارت استان  که مرجع نهایی رسیدگی به صلاحیت ها است اعلام کنند.

او درمورد تاثیر سوابق سیاسی افراد در بررسی صلاحیتشان گفت : ما اصل را برائت قرار دادیم بنابراین برای ما قانون محکومیت موثر ملاک است لذا معتقدیم هیچ کسی نباید به دلیل نگاه سیاسی از فعالیت اجتماعی محروم شود و بر همین اساس هم بارها گفته ام حوادث ۸۸ تاثیری در بررسی صلاحیت ها نداشته است و غالب افرادی که صلاحیتشان احراز شده است به دلیل محکومیت قضایی یا مسائل مالی بوده است.

او درمورد بحث تحت فشار قرار دادن کاندیداها از سوی هیات های اجرایی و نظارت برای انصراف گفت: تا کنون با چنین موضوعی برخورد نکردیم اگر چنین مسئله ای رخ داده باشد این موضوع هم خلاف عدل است و هم خلاف قانون.

رحیمی تاکید کرد: نزدیک به ۹۲ درصد از کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا تائید صلاحیت شدند و تنها ۸ درصد رد صلاحیت شده اند که برای آنها فرصت اعتراض وجود دارد.

او ادامه داد : در مواردی که صلاحیت افراد بدون ارائه مدارک مستند رد شده باشد اصل را بر این قرار دادیم که بار دیگر صلاحیت فرد مورد بررسی قرار گیرد و افرادی هم که صلاحیتشان تائید شده است رسیدگی مجدد به صلاحیت آنها وجود ندارد چراکه اساسا نظارت ما استصوابی نیست. دوات آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر