کد خبر: 19119
A
واکنش پور مختار به اظهارات جنتی درباره ثبت نام نمایندگان ادیان الهی در انتخابات شوراها در گفتگو با دیده بان ایران

این دوره مراحل ثبت نام و بررسی صلاحیت ها مبتنی بر قانون قبلی صورت گرفته است / در صورت توافق هم فرصتی برای اصلاح آن برای این دوره از انتخابات وجود ندارد

پور مختار : در حال حاضر قوانین بسیاری وجود دارد که قبل و بعد از انقلاب تصویب شده اند و و خلاف مواضع شرع هم هستند اما شورای نگهبان برای اصلاح آنها ورود نکرده است .

 این دوره مراحل ثبت نام و بررسی صلاحیت ها مبتنی بر قانون قبلی صورت گرفته است /
 در صورت توافق هم فرصتی برای اصلاح آن برای این دوره از انتخابات وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران- محمد علی پور مختار، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در واکنش به نظریه اخیر فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: تا کنون سابقه نداشته شورای نگهبان قوانینی که قبل و بعد از انقلاب تصویب شده را مطابق موازین شرع نداند و در این خصوص بررسی و اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قوانین بسیاری وجود دارد که قبل و بعد از انقلاب تصویب شده اند و و خلاف مواضع شرع هم هستند اما شورای نگهبان برای اصلاح آنها ورود نکرده است .

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به این که باید توافقی صورت گیرد گفت: این دوره مراحل ثبت نام و بررسی صلاحیت ها مبتنی بر قانون قبلی صورت گرفته است و به نظر می رسد در صورت توافق هم فرصتی برای اصلاح آن برای این دوره از انتخابات وجود ندارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان این که اصل نظر شورای نگهبان مبنای فقهی دارد و درست است افزود: اصل صحبت شورای نگهبان درست است و حقوق شهروندی را با قوانین و قواعد فقهی نباید اشتباه گرفت و بر اساس قوانین فقهی نباید یک غیر مسلمان را بر مسلمان مسلط کرد.

پور مختار تصریح کرد: بر این اساس است که در قانون ذکر شده است که یک مرد مسلمان با یک زن غیر مسلمان نمی تواند ازدواج کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر