کد خبر: 19479
A

هواپیماهای چین بر فراز آسمان کره شمالی/ پروازهای دو کشور از سر گرفته شد

چین پس از سه هفته که پرواز هواپیماهای مسافربری خود را به کره شمالی به حال تعلیق درآورده بود، بار دیگر این خدمات هوایی را از سر می گیرد.

هواپیماهای چین بر فراز آسمان کره شمالی/ پروازهای دو کشور از سر گرفته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با بالا گرفتن تنش ها و انتشار گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع درگیری نظامی میان آمریکا و کره شمالی، چین پرواز هواپیماهایش به کره شمالی را متوقف کرده بود.

برخی گزارش ها نیز در آن زمان حکایت از این داشت که چین در راستای اجرای تحریم های شورای امنیت سازمان ملل دست به چنین کاری زده است.

«ایرچاینا» تنها خط هوایی است که بین پکن پایتخت چین و پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی پرواز برقرار کرده است و به نظر می رسد چین به لحاظ نگرانی های امنیتی چنین تصمیمی گرفته است.

هیچ دلیلی برای توقف این پروازها ذکر نشد اما قبل از این گفته شده بود که شمار مسافرانی که از این پروازها استفاده می کنند، ‌کاهش یافته است.

«لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین هفته قبل، ضمن رد دخالت دولت چین در تعلیق پروازهای شرکت ایرچاینا گفته بود این تصمیم فقط بر اساس مسائل بازار صورت گرفته است.

اما گزارش روز پنجشنبه تلویزیون مرکزی چین حاکی است که پروازهای میان دو کشور از روز پنجم ماه «می» (22 اردیبهشت) آغاز می شود و هر هفته 2 بار روزهای دوشنبه و جمعه این پروازهای مستقیم انجام خواهد شد.

ایرچاینا تنها شرکت خارجی است که به طور منظم به کره شمالی پرواز انجام می دهد و پروازهای خود به این کشور را از سال ۲۰۰۸ میلادی برقرار کرده است.

با این وصف طبیعی است که با اوج گرفتن تنش ها در منطقه، چین که روابط بسیار نزدیکتری با کره شمالی دارد چنین تدابیری اتخاذ کند.

اعلام توقف پروازها دقیقا ساعاتی پس از آن صورت گرفت که «وانگ یی» وزیر خارجه چین احتمال داده بود، ممکن است هر لحظه درگیری و جنگی در شبه جزیره کره آغاز شود.

او البته تاکید کرد که اگر جنگی شروع شود، همه متضرر خواهند شد و نبرد نظامی در این منطقه هیچ برنده ای نخواهد داشت.

منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر