کد خبر: 19675
A
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان:

هنوز لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر بسته نشده است

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان خبر داد: لیست اصلاح طلبان برای شواری شهر پنجم هنوز بسته نشده و لیست‌های منتشر شده در فضای مجازی گمانه زنی است.

هنوز لیست اصلاح‌طلبان برای شورای شهر بسته نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران زهرا صدراعظم نوری عصر امروز (دوشنبه) در همایشی با عنوان «صدای تهران» که پیرامون مسائل شهری و محیط زیستی تهران به همت انجمن اسلامی دانشجویان ترقی خواه پلی تکنیک برگزار شد، با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جوانان لیست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر پنجم است گفت: مکانیزم بسته شدن لیست اصلاح طلبان اینگونه است که ما حدود 25 حزب شناسنامه‌دار داریم که شورای عالی اصلاح طلبان را نمایندگان آنها تشکیل دادند و همچنین 15 شخصیت حقیقی و موثر و همچنین سه نفر از اعضای فراکسیون امید با ریاست "عارف" هشت ماه است که در حوزه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر فعال هستند و ساز و کارهای انتخابات شورای شهر را پیگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه 700 فرم از طریق سایت شورای عالی اصلاح طلبان توسط افرادی که مایل بودند در لیست اصلاح طلبان قرار بگیرند پر شده است گفت: تمام این فرم‌ها بررسی شده است و پس از پالایش به یک لیست 150 تا 200 نفر رسیدیم که بررسی‌های دقیق‌تر انجام خواهد شد تا سرانجام لیست 21 نفره شورای شهر احصا شود.

کاندیدای شورای شهر پنجم با بیان اینکه افرادی که در این لیست قرار می‌گیرند باید تحصیلات، سوابق و مهارت‌های مرتبط را داشته باشند گفت: خیالتان از بابت لیست اصلاح طلبان در شورای شهر راحت باشد و نگران نباشید، چرا که قرار است مهر اصلاح طلبی بر روی لیست بخورد و ما نیز دغدغه لازم را برای دقت در بستن لیست داریم.

وی با بیان اینکه لیست قابل دفاعی عرضه خواهد شد گفت: هنوز لیست بسته نشده و هنوز آقازاده‌ها در لیست نیستند و هیچ لابی و رانتی در کار نیست.

صدراعظم نوری با بیان اینکه افرادی که در کسوت ریاست جمهوری و یا شورای شهر هستند باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند افزود: این افراد باید از قدرت درست و مطلوب استفاده کنند و قدرتشان را در راستای تحقق اهداف شهر و کشور صرف کنند.

وی با بیان اینکه داشتن شفافیت و پاکدستی از دیگر ویژگی‌های کاندیدا باید باشد گفت: ما می‌خواهیم در شورای شهر با فساد مبارزه کنیم و متاسفانه این در حالیست که فساد نهادینه شده است و اگر کسی پاکدست نباشد چگونه می‌خواهد با فساد مبارزه کند.

نوری با بیان اینکه کاندیدا باید آنقدر شجاع و توانمند باشند که از حقوق مردم دفاع بی قید و شرط کرده و تحت تاثیر فشارها قرار نگیرند گفت: کاندیدا باید آنقدر شجاع باشد که اگر مصلحت مردم اقتضا کرد بی هیچ قید و شرطی از آن دفاع کنند نه اینکه به مانند موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری در پی حادثه پلاسکو شاهد باشیم که با لابی، فشار و برخوردهای دیگر اجازه مطرح شدن و رای دادن به این پیشنهاد فراهم نشود.

وی با بیان اینکه نماینده باید قدرت و توانمندی مناظره و گفت‌وگو داشته باشد تصریح کرد: این قدرت چانه‌زنی نه در راستای لابی و رانت بلکه باید در راستای رفع نیازهای مردم باشد.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه مدیرانی که شائبه و شبهه عدم پاکدستی دارند نباید وارد میدان رقابت شوند، افزود: امروز شاهد هستیم که کاندیدایی برای بار سوم برای حضور در رقابت سیاسی آماده می‌شود و این در حالیست که شما می‌دانید هزینه سفرهای استانی و اداره کردن ستادهای مختلف چقدر است و این شائبه وجود دارد که از امکانات مکانی که در آن کار می‌کند استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه راستگویی و صداقت در گفتار و عدم پرهیز از دروغگویی یکی از ویژگی‌های نمایندگان است گفت: متاسفانه دروغ در کشور نهادینه شده به گونه‌ای که فردی بیانیه می‌دهد و می‌گوید نمی‌خواهد کاندیدا شود اما بلافاصله چند روز بعد در صحنه سیاسی حاضر شده و کاندیدا می‌شود و این در حالیست که از مدت‌ها قبل ستاد تبلیغاتی این فرد در شهرداری تهران ایجاد شده بود و کسی که اینچنین دروغ می‌گوید چطور می‌تواند یک رئیس جمهور شایسته باشد؟

وی با بیان اینکه ما به عنوان اصلاح طلبان تمام قد پشت روحانی می‌ایستیم تا جلوی تحجر، تندروی و رفتارهای نابخردانه گرفته شود اظهار کرد: قبول داریم که در طی این سالها کم و کاستی‌هایی وجود داشته اما با تداوم ریاست روحانی روندها بهتر ادامه خواهند پیدا کرد.

صدراعظم نوری در پاسخ به سوالی در خصوص تولید برق از زباله در شهرداری تهران که مورد ادعای قالیباف در برنامه مناظره قرار گرفت گفت: وضعیتی که امروز در حوزه جمع آوری، دفن و امحای زباله‌ها می‌بینیم اصلا شایسته و برازنده تهران نیست و معتقدم عملکرد شهرداری تهران در بعد محیط زیست قابل دفاع نیست و شهرداری تهران در این حوزه رفوزه است.

وی همچنین در مورد ورشکستگی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه باید اسناد و مدارک در این حوزه رویت شود، گفت: امروز تهران بسیاری از منابع خود را پیش خورده و برای نسل بعدی چیزی باقی نمانده است که در جهت توسعه از آن استفاده کنیم.

نوری با بیان اینکه امروز تهران با رشد بی قواره و نامتوازن به بیقوله تبدیل شده است گفت: امیدواریم شورای شهر و شهرداری شیشه‌ای داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شهردار تهران به دادگاه معرفی می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: باید مراجع قضایی در این زمینه تصمیم بگیرند اما شورای شهر هم باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد.

وی افزود: اینکه اعضای شورا درخواست تحقیق و تفحص می‌کنند اما پیشنهاد آنها با همکاری رئیس شورا به کناری انداخته شود علامت سوال بزرگی در ذهنمان ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، این نشست با حضور لیلا ارشد از فعالان حوزه اجتماعی و میرزایی، دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر چهارم و کاندیدای شورای شهر پنجم برگزار شد و عبدالله مومنی که قرار بود در این نشست حضور یابد نیز غایب این جلسه بود.

ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر