کد خبر: 20228
A

هیئت مرکزی نظارت انتخابات شوراها نمی‌تواند تایید صلاحیت شدگان را رد صلاحیت کند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران تاکید کرد که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها طبق قانون نمی‌تواند افرادی را که تایید صلاحیت شده‌اند، رد صلاحیت کند.

هیئت مرکزی نظارت انتخابات شوراها نمی‌تواند تایید صلاحیت شدگان را رد صلاحیت کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا بادامچی در واکنش انتشار اخباری درباره احتمال رد صلاحیت شدن تایید صلاحیت شدگان در هیئت های نظارت شهرستان و استان توسط هیئت مرکزی نظارت گفت: طبق قانون هیچ قدرتی نمی تواند داوطلبینی که در هیئت اجرایی و دو هیئت نظارت شهرستان و استان تایید شده ‌اند را رد صلاحیت کند قانون چنین اجازه ای را به هیئت مرکزی نظارت نیز نمی دهد.

وی افزود: بر این اساس هیئت مرکزی نظارت فقط می تواند مجددا وارد بررسی پرونده آن دسته از داوطلبانی شود که هیئت نظارت استان بر طبق نظر هیئت نظارت شهرستان و هیئت اجرایی آنها را رد صلاحیت کرده است البته این موضوع نیز منوط به اعتراض این داوطلبان است.

بادامچی ادامه داد: اگر داوطلبان به رد صلاحیت‌شان اعتراض داشته باشند می‌توانند این اعتراضات را از امروز به هیئت مرکزی ارائه دهند و هیئت مرکزی نیز تا روز چهارشنبه ( 2 اردیبهشت) فرصت رسیدگی و اعلام نظر نهایی دارد. بر این اساس آنهایی که تایید صلاحیت شده اند از روز پنجشنبه (21 اردیبهشت) می توانند در مهلت قانونی به تبلیغات انتخاباتی بپردازند.- ایسنا 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر