کد خبر: 20788
A

مذاکره اردوغان با نخست وزیر یونان برای استرداد هشت نظامی پناهنده ترک

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در جریان سفر به چین و در دیدار و مذاکره با آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان خواستار استرداد هشت نظامی پناهنده این کشور شد.

مذاکره اردوغان با نخست وزیر یونان برای استرداد هشت نظامی پناهنده ترک

به گزارش ایرنا، روابط آنکارا و آتن بر سر خودداری دولت یونان از تحویل هشت نظامی فراری ترکیه که به دنبال کودتای نافرجام 15 جولای سال گذشته با یک فروند بالگرد نظامی این کشور به جزیره 'دده آغاج' یونان در دریای اژه متواری شده اند، با تنش رو به رو شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،اردوغان در دیدار روز یکشنبه خود با نخست وزیر یونان گفت که مسترد نکردن نظامیان کودتاچی به ترکیه باعث اختلاف بیشتر بین آنکارا و آتن می شود.

وی بیان کرد: نگه داشتن کودتاچیان در یونان درست نیست و یونان باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

به گزارش ایرنا، مراجع قضایی یونان درخواست ترکیه برای استرداد نظامیان متهم به کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه را رد کرده اند.

نظامیان ترکیه که بنا به ادعای این کشور وابسته به گروه فتح الله گولن هستند، سال گذشته در پی شکست کودتا به یونان گریختند.

آنکارا بارها ضمن تهدید به لغو قرارداد بازپس گیری مهاجران و استرداد مجرمین بین دو کشور، تصمیم در اعاده نکردن کودتاگران را یک تصمیم سیاسی ارزیابی و آتن را به حمایت از کودتا گران متهم کرده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که برای شرکت در مجمع سران همکاری بین المللی 'یک کمربند - یک راه' در پکن به سر می برد، طی دو روز گذشته با سران کشورهای مختلف دیدار و گفتگو کرد_ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر