کد خبر: 21095
A
آیت الله موسوی تبریزی دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در گفت و گو با دیده بان ایران:

روحانی بیش از 50 درصد آراء را از آن خود خواهد کرد/ رای قم با روحانی است / کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از اماکن مذهبی و مقدسات بهره برداری نکنند

موسوی تبریزی: هیچ کس نمی تواند و نباید در تبلیغات انتخاباتی خودش را وابسته به رهبری، بزرگان نظام نشان دهد. هیچ یک از کاندایدها نباید از ابرازهای دینی برای جمع آوری رای استفاده کنند. بهره برداری از ائمه معصومین برای جمع آوری رای به اعتقادات دینی مردم آسیب وارد می کند. کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نباید از اماکن مذهبی و مقدسات بهره برداری انتخاباتی کنند.

روحانی بیش از 50 درصد آراء را از آن خود خواهد کرد/ رای قم با روحانی است / کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از اماکن مذهبی و مقدسات بهره برداری نکنند

دیده بان ایران: تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در ساعت های آتی به پایان می رسد. هواداران دو کاندیدای مطرح این دوره از انتخابات نام رئیس جمهور دلخواه خود در کوی و برزن فریاد می زنند.  آیت الله موسوی تبریزی دبیرکل مجمعع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در تحلیل خود از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری می گوید:"  شور و هیجان انتخاباتی به حمدالله اکثر شهرها و استان های کشور را در برگرفته است در دیدارهای اینجانب با مردم که شهرستان های مختلف به تهران می آیند این امر کاملا مشاهده می شود".

آیت الله موسوی تبریزی در ادامه به شانس رای آوری حسن روحانی اشاره کرد و در پاسخ به سوال دیده بان ایران مبنی بر میزان رای آوری کاندیداهای ریاست جمهوری گفت:"  طبعا در هیچ انتخاباتی نمی توان رای مردم را پیش بینی کرد و ما هم علم غیب نداریم. اما خبرهای مختلف از اقصی نقاط کشور نشان می دهد که اقبال مردم به آقای حسن روحانی بیشتر است. بر اساس شواهد می توان تخمین زد که روحانی بیش از 50 درصد آراء را از آن خود خواهد کرد."

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال دیده بان ایران به وضعیت انتخاباتی شهر قم اشاره کرد و گفت:

در قم همیشه کاندیداهای اصلاح طلب رای آوری بیشتری  داشتند . گرایش مردم در سال 76  به آقای خاتمی و در سال 92 آقای روحانی نشان دهنده رویکرد مردم این شهر به کاندایدهای جریان اصلاحات است. من فکر می کنم رای قم با روحانی است.

این مدرس حوزه علمیه قم در واکنش به استفاده یک کاندیدای خاص از نشان های مذهبی و بهره برداری انتخاباتی از آن ها برای ترغیب مردم به رای دادن گفت:

هیچ کس نمی تواند و نباید در تبلیغات انتخاباتی خودش را وابسته به رهبری، بزرگان نظام نشان دهد. هیچ یک از کاندایدها نباید از ابرازهای دینی برای جمع آوری رای استفاده کنند. بهره برداری از ائمه معصومین برای جمع آوری رای به اعتقادات دینی مردم آسیب وارد می کند. کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نباید از اماکن مذهبی و مقدسات بهره برداری انتخاباتی کنند.  

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

  • ناشناس

    یعنی عملا حوزه علمیه قم اصلاح طلب پرورش میده خخخخخ

ارسال نظر