کد خبر: 21199
A

استقرار صدها نیروی نظامی در خیابانهای پایتخت ونزوئلا

تهران- ایرنا- به دنبال ادامه تنش ها و ناآرامی ها در ونزوئلا و تاکید مخالفان بر کناره گیری دولت، رئیس جمهوری این کشور دستور استقرار صدها نیروی نظامی را در خیابان های پایتخت صادر کرد.

استقرار صدها نیروی نظامی در خیابانهای پایتخت ونزوئلا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نیکلاس مادورو روز پنجشنبه دستور استقرار دو هزار و 600 نیروی نظامی در خیابان های پایتخت ونزوئلا را صادر کرد. 

این تصمیم به دنبال ادامه تظاهرات و ناآرامی های جاری در ونزوئلا اتخاذ می شود که از زمان آغاز تاکنون 43 کشته بر جای گذاشته است. 
ولادیمیر پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا در این باره گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور مادورو، تصمیم بر این گرفته شد تا برای برقراری امنیت در پایتخت و جلوگیری از هرگونه اغتشاش، تعداد دو هزار نیروی ارتش و ششصد پلیس ضد شورش در خیابان های کاراکاس مستقر شوند. 
استقرار نیروهای نظامی در پایتخت ونزوئلا در حالی است که نیکلاس مادورو روز سه شنبه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2018 خبر داد. 
وی افزود: در هر شرایطی انتخابات در زمان اعلام شده برگزار می شود٬ اگر باران ببارد و یا رعد و برق بزند، انتخابات ریاست جمهوری در زمان مقرربرگزار می شود. بدانید که اینجا، در ونزوئلا دولت میشل تمر (رئیس جمهور برزیل) حکومت نمی کند، اینجا انقلاب حکومت می کند. تاکید می کنم که روند انتخابات در ونزوئلا کاملا بر اساس قانون اساسی برگزار خواهد شد. 
بر اساس قانون، مردم ونزوئلا در ماه سپتامبر 2018 جانشین نیکلاس مادورو را برای یک دوره هفت ساله ریاست جمهوری ( 2019-2025) انتخاب خواهند کرد. 
ونزوئلا مدتی است که با بحران سیاسی روبه رو است و اعتراض ها و تظاهرات هر روزه، موجب فلج شدن این کشور شده است. 
مادورو که دولتش علاوه بر تنش های سیاسی با بحران اقتصادی و تورم بیش از 700 درصدی روبه روست، چندی پیش برای مقابله با مافیای اقتصادی دستور خارج کردن اسکناس های 100 بولیواری و بستن مرز میان این کشور و کلمبیا را صادر کرد_ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر