کد خبر: 21875
A

فرید زکریا: سفر ترامپ به عربستان حاکی از فرار سعودی ها از تامین تروریسم است

'فرید زکریا'، کارشناس حوزه روابط بین‌ الملل شبکه 'سی‌ ان ‌ان'، انفجار در منچستر را یادآور ادامه خطر تروریسم اسلام سنی رادیکال خواند و گفت: سفر 'دونالد ترامپ' به خاورمیانه نشان دهنده چگونگی فرار عربستان به عنوان کانون گسترش این تروریسم از پاسخگویی در قبال این مساله است.

فرید زکریا: سفر ترامپ به عربستان حاکی از فرار سعودی ها از تامین تروریسم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ زکریا در مقاله منتشر شده در روزنامه واشنگتن پست نوشت: در واقع، ترامپ با سفر به ریاض، دست عربستان را در منطقه باز گذاشت.
زکریا افزود: در واقع، عربستان از پنج دهه پیش برداشت بسته، خشک مقدس و نامنعطف خود را از اسلام که تقریبا در هیچ کجای جهان اسلام مرسوم نیست، ترویج می دهد؛ همچنانکه 'اسامه بن لادن' زاده عربستان بود. 
افزون بر این، ایمیل های فاش شده 'هیلاری کلینتون'، وزیر خارجه پیشین آمریکا، نشان داد که دولت عربستان به همراه قطر در سال های اخیر مخفیانه به داعش و سایر گروه های سنی رادیکال در منطقه، کمک های مالی و لجستیکی می کردند. 
اتباع عربستان در داعش رتبه دوم پیکارگران خارجی را دارند و بیشترین نفرات در عملیات گروه های تروریستی در عراق را به خود اختصاص داده اند؛ پادشاهی عربستان متحد القاعده یمن است؛ مبنای اعتقادات داعش از وهابیت عربستان است.-ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر