کد خبر: 23304
A
آیت الله غرویان در گفت و گو با دیده بان ایران:

آتش به اختیار، یعنی انتقادات خود را بگویید، سخنان رهبری نباید تفسیر به رای شود/ مخالفان روحانی باید بگویند منظورشان از دولت در سایه چیست، اگر هدف سنگ اندازی است پذیرفته نیست

غرویان به تفسیر خود از آتش به اختیار اشاره کرد و گفت: این که ایشان گفتند آتش به اختیار، تفسیر بنده این است که ایشان منظورشان بوده که انتقادات خود را بگوید، حرف هایتان را بزنید و اگر نقد و نظری نسبت به حاکمیت، نظام، قوانین و مقررات یا دولت و دولتمردان، ائمه جمعه دارید؛ از مسیر قانونی خود بگویید و پنهان نکنید.

آتش به اختیار، یعنی انتقادات خود را بگویید، سخنان رهبری نباید تفسیر به رای شود/  مخالفان روحانی باید بگویند منظورشان از دولت در سایه چیست، اگر هدف سنگ اندازی است پذیرفته نیست

دیده بان ایران_محمود اکبری کیا: رهبر انقلاب، در دیدار با جمعی از دانشجویان اظهار داشتند:«همه‌ی هسته‌های فکری و فرهنگی و عملی و جهادی هرکدام کار کنند؛ مستقل؛ آتش به اختیار باشند. البته قرارگاه مرکزی دستور می‌دهد اما چنانکه قرارگاه مرکزی اختلال دارد، شما افسران جنگ نرم، آنجا آتش به اختیارید.»

این سخنان رهبر معظم انقلاب را هر کدام از گروه های به رای خود تفسیر و از آن استفاده نمودند که برخی از این گروه ها این گونه تفسیر کردند که این سخنان رهبری معظم انقلاب یعنی «فرمان حمله»!

حجت السلام محسن غرویان در گفتگو با دیده بان ایران با اشاره به این موضوع اظهار کرد: به عقیده بنده سخنان رهبری نباید تفسیر به رای هایی شود که با مبانی و اندیشه ها و دیدگاه های رهبری منافات داشته باشد.

وی ادامه داد: کسانی که سخنان رهبری را تفسیر می کنند باید این فرمایش رهبری را در کنار سایر سخنان قرار دهند تا با اندیشه های دیگر رهبری منافات پیدا نکند.

مدرس حوزه علمیه قم به دیگر سخنان رهبری در این ارتباط اشاره کرد و گفت: مثلا رهبر معظم انقلاب در ایام قتل های زنجیره ای فرمودند؛ کشور قانون دارد، نظم و انضباط دارد و هر کسی خود سرانه نباید اقدامی انجام دهد که به این معنا است که در هر گونه اقدامی باید مسیر قانونی را رعایت کنیم و بی قانونی نباید صورت گیرد.

حجت السلام محسن غرویان ادامه داد: رهبر انقلاب در خصوص انتخابات گفتند که؛ کسانی که کاندیدای مورد نظرشان رای آورده و کسانی که کاندیدای مورد نظرشان رای نیاورده باید از خودشان ظرفیت نشان داده، قانون را رعایت کنند و تحمل داشته باشند.

وی ادامه داد: ایشان رئیس جمهور منتخب را رئیس جمهور همه دانستند و حتی تعبیر رهبری این بود که گذشته ها گذشته است و همه باید ملتزم به نظم و انضباط قانونی باشند و نمی شود خود سرانه نظم اجتماعی را به هم بریزیم، اگر انتقادی داریم باید از مجرای قانونی وارد شویم.

غرویان به تفسیر خود از آتش به اختیار اشاره کرد و گفت: این که ایشان گفتند آتش به اختیار، تفسیر بنده این است که ایشان منظورشان بوده که انتقادات خود را بگوید، حرف هایتان را بزنید و اگر نقد و نظری نسبت به حاکمیت، نظام، قوانین و مقررات یا دولت و دولتمردان، ائمه جمعه دارید؛ از مسیر قانونی خود بگویید و پنهان نکنید.

وی با بیان اینکه بی قانونی مورد تایید ایشان نیست، افزود: رهبری معتقد اند که قانون حرف اول را میزند و در مسائل مختلف ارجاع به قانون می دهند.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به تشکیل دولت در سایه گفت:  هر کدام از این واژه ها بار معنایی خاص خود را دارد و اگر منظور از دولت در سایه این است که امر به معروف و نهی از منکر کنند چیز خوبی است و باید همیشه در جامع امر معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

حجت السلام محسن غرویان ادامه داد: اگر دولت در سایه به این معنا است که ما دو دولت داریم و معنی آن نافرمانی و القا کننده عدم التزام به قوانین و مقررات دولت رسمی و قانونی است که این چیز خوبی نیست.

وی با بیان اینکه همین دولت در سایه هم باید تفسیر شود گفت: اگر دولت در سایه منظور این است که سنگ اندازی شود پذیرفته نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر