کد خبر: 23580
A

رییس جمهور پیشین چک: اکنون زمان خروج از اتحادیه اروپاست

رییس جمهور پیشین چک با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت: زمان خروج از این اتحادیه فرا رسیده است.

رییس جمهور پیشین چک: اکنون زمان خروج از اتحادیه اروپاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، واسلاو کلاوس، رییس جمهوری پیشین چک با انتقاد از تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر جریمه کردن این کشور به دلیل نپذیرفتن سهمیه تعیین شده پناهجویان به کشورش گفت: ما به طور بنیادین به تصمیم اروپا اعتراض می‌کنیم. ما معترض تلاش‌های این اتحادیه برای تنبیه ما و مجبور کردن کشورمان برای تبعیت از آن هستیم.

وی ادامه داد: ما این رفتارهای تحقیرآمیز اتحادیه اروپا را که اکنون علیه ما اتفاق افتاده است، رد می‌کنیم.

او افزود: ما اجازه نمی‌دهیم که کشورمان به یک جامعه چند فرهنگی تبدیل شود. مشکلات این مساله در فرانسه و انگلیس قابل مشاهده است.

کمیسیون اروپا به تحریم کشورهایی که در پذیرش سهمیه پناهجویان از سوی اتحادیه اروپا ناکام بمانند، مبادرت می‌ورزد. هر یک از اعضای اتحادیه اروپا باید تحت یک برنامه دو ساله 160 هزار پناهجو بپذیرند.

کلاوس افزود: این تهدیدات اتحادیه اروپا باید دلیل خروج جمهوری چک از این اتحادیه باشد. صدای کشور در این اتحادیه شنیده نمی‌شود. حضور ما در اتحادیه اروپا در واقعیت معنایی ندارد. صدای ما نادیده گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: تصمیمات این اتحادیه با توافق گرفته نمی‌شود بلکه آنها علیه ما تصمیم می‌گیرند. ما کمک‌های مالی اتحادیه اروپا را نیاز نداریم و در مقابل نمی‌خواهیم چیزی بپردازیم. ما سیاست‌های بدخواهانه آنها را نمی‌خواهیم.

به گفته او، "اکنون زمان آن فرا رسیده است که از اتحادیه اروپا خارج شویم، این تنها مسیر کشورمان است، کشوری که از اجدادمان به ما ارث رسیده و این وظیفه ماست. ما ماهیت کشورمان را باید به نسل‌های آینده تحویل دهیم. ما باید آن را نجات دهیم."_ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر