کد خبر: 23625
A

هادی خانیکی: کمیته نقد و بررسی از کارکرد شورای اصلاح‌طلبان هنوز تشکیل نشده است

این کارشناس رسانه گفت: بسیاری از کنشگران سیاسی در حال حاضر به دنبال بررسی عملکرد شورای عالی در امر انتخابات هستند و نمی‌توان این خواسته را نادیده گرفت. اگر اقدام ما به نتیجه‌ای برسد آقای خاتمی هم نظر خود را خواهند داد.

هادی خانیکی: کمیته نقد و بررسی از کارکرد شورای اصلاح‌طلبان هنوز تشکیل نشده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 10تن از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب طی اقدامی دست به امضای یک بیانیه پیرامون نقد و بررسی از کارکرد شورای عالی سیاست گذاری زدند. آن‌ها درخواست کردند، جمعی متشکل از افراد متخصص که عضو این شورا نباشند کار جمع‌آوری و بررسی نقدهای مطرح شده به شورای عالی را در انتخابات شوراهای شهر و روستا به عهده گیرند. 

در بخشی از این بیانیه آمده است: "ما توجه داریم که در کنار نتایج درخشان انتخابات درباره چگونگی برخی مراحل تعیین فهرست نامزدهای اصلاح‌طلبان برای شورای شهر تهران ابهامات، پرسش‌ها و نیز انتقاداتی از سوی احزاب و نیروهای فعال اصلاح‌طلب مطرح بوده و هست که باید آن را به فال نیک گرفت و با فرو نشستن تب و تاب انتخابات منصفانه و با دقت به آنها پرداخت." 

این بیانیه در حالی صادر شد که پس از انتخابات شوراهای شهر و روستا و پیروزی لیست امید و گذر از التهابات انتخاباتی درخواست عموم مردم در قالب هشتگ "شفافیت لیست" به شکل گسترده به عنوان یک مطالبه در فضای مجازی بیان شد. بنابراین شاید بهتر باشد امروز مسولان این امر، پاسخگوی ابهامات و انتقادها عموم مردم باشند.

«هادی خانیکی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب که در ذیل اسامی امضا کنندگان بیانیه مذکور اسمش به چشم می‌خورد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ما در این بیانیه تنها به دنبال نقد مستقیم یک جانبه شورا نیستیم. بلکه در تلاشیم از عملکرد شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان دفاع کنیم و البته اگر نقدی وجود دارد در این فضا مطرح شود. 

او ادامه داد: این بیانیه به منظور تشکیل یک کمیته خاص برای تحقیق و تفحص و بازخواست نیست و در حقیقت در راستای نقد و بررسی عمل خواهد کرد. این اقدام مشورتی بوده و هنوز اجرایی نشده است. ما مطمنیم  افرادی که در شورای عالی سیاست‌گذاری حضور دارند، بسیار زحمت کش هستند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه "این بیانیه و اهداف آن از سوی ما هنوز یک امر مفروض است" ادامه داد: آقای خاتمی در جریان این اقدام قرار خواهند گرفت. بسیاری از کنشگران سیاسی در حال حاضر به دنبال بررسی عملکرد  شورای عالی در امر انتخابات هستند و نمی‌توان این خواسته را نادیده گرفت. اگر اقدام ما به نتیجه‌ای برسد آقای خاتمی هم نظر خود را خواهند داد. شورای عالی باید پاسخگوی شفافیت لیست باشد.

خانیکی در خاتمه گفت: ما در گذشته بیانیه‌ای در راستای لیست‌شوراها ارائه داده بودیم که بحث جدید به دنبال آن قبلی اعلام شده است. این به معنی تشکیل حزب و یا جبهه‌ای نیست. تنها 10نفر بیانیه‌ای را ارایه کرده‌اند که هدف آن، شکل دادن گفتگو و هم‌گرایی در جامعه است. گمان  نشود که ساختار خاص و یا حزبی از سوی ما تشکیل شده است.  -برنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر