کد خبر: 24030
A

استاندار کرمانشاه: روحانی در انتصاب اهل سنت در پست‌های مدیریتی تابوشکنی خواهد کرد

استاندار کرمانشاه گفت: اقای روحانی در زمینه انتصاب اهل سنت در پست های مدیریتی تابوشکنی خواهد کرد که به زودی اخبار آن منتشر می شود.

استاندار کرمانشاه: روحانی در انتصاب اهل سنت در پست‌های مدیریتی تابوشکنی خواهد کرد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسدالله رازانی در نشست با نخبگان اهل سنت استان تاکید کرد: به کارگیری نیروهای اهل سنت و بانوان در پست های مدیریتی کرمانشاه به طور قطع دنبال خواهد شد.

وی افزود: ۳۸ سال پس از انقلاب کارنامه کل نظام در مناطق کردنشین همچون اورامانات بسیار درخشان بوده و پیشرفت های خوبی در این مناطق ایجاد شده است.به عنوان مثال تعداد تحصیلکرده ها در شهر پاوه پیش از انقلاب کمتر از انگشتان دست بود اما انقلاب اسلامی عدالت آموزشی و تحصیلات دانشگاهی را به این شهر ودیگر مناطق مرزی ودورافتاده برد.

  وی با بیان اینکه در تمامی ارکان جمهوری اسلامی اصل بر محرومیت زدایی از تمامی مناطق کشور است و با تمام توان در این زمینه تلاش می شود، عنوان کرد: نباید احساس فقر و بیکاری در میان جوانان گسترش پیدا کند تا آنان از آینده کشور ناامید شوند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به عقب ماندگی استان کرمانشاه نسبت به دیگر استان ها گفت: نباید فراموش کنیم که برخی از امکانات زیر ساختی به‌نسبت دیگر استانها با تأخیر به کرمانشاه آمدند. به طور مثال تاسیس دانشگاه های ملی در شهرهایی چون مشهد و تبریز و شیراز به دهه های 20 و30 برمی‌گردد، در حالیکه دانشگاه کرمانشاه در سال ۱۳۵۴ ساخته شده و به همین خاطر فارغ التحصیلان آن مناطق با قرار گرفتن در پستهای کلیدی وزارتخانه ها، نقش خود را در توسعه استانهای خود زودتر شروع کردند. همچنین فاصله ای 101 ساله میان افتتاح راه آهن تبریز وکرمانشاه وجود دارد.

 وی افزود: با این همه چشم انداز توسعه استان روشن است و ‌تردیدی نداریم که استان کرمانشاه بر ریل توسعه قرار گرفته و به پیش می رود. زیرساخت های استان کرمانشاه به منظور توسعه بسیار مناسب است و باید از آنها به خوبی استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه امروز بیکاری مشکل اصلی تمام کشور است، گفت:  بر اساس برنامه ششم، استان هایی همچون کرمانشاه که برخوردار کمتری از نظر اشتغال دارند از بخشودگی مالیاتی برخوردار می شوند.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت به دنبال رفع بیکاری در مناطق محروم است، اظهار کرد: توسعه اورامانات از اولویت های اصلی مدیریت استان محسوب می شود. مردم منطقه اورامانات رأی قاطعی به دکتر روحانی دادند، این رای حقی بر گردن دولت ایجاد می کند و مسوولان برای خدمت به این منطقه خود را مؤظف می دانند.

 در این نشست صمیمانه‌ هشت تن از نخبگان اهل سنت مطالبات و مسائل مربوط به جامعه اهل سنت استان را مطرح کردند.‌

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر