کد خبر: 24785
A
حشمت الله فلاحت پیشه در گفتگو با دیده بان ایران؛

دیدار با نمایندگان از خواسته های معقول و قانونی مردم است/ وقوع حادثه تروریستی مجلس، نتیجه سهل انگاری برخی افراد بود/ متاسفانه در حال حاضر اغلب مسئولان اجرایی از پاسخگویی به مردم و رسیدگی به مشکلات آنها فرار می کنند

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست ها خارجی اظهار کرد: لغو دیدار مردم با نمایندگان مجلس شایعه ای بیش نیست و روند ملاقات های مردمی با نمایندگان خود در حوزه های انتخاباتی و مجلس دهم ادامه دارد.

دیدار با نمایندگان از خواسته های معقول و قانونی مردم است/ وقوع حادثه تروریستی مجلس، نتیجه سهل انگاری برخی افراد بود/  متاسفانه در حال حاضر اغلب مسئولان اجرایی از پاسخگویی به مردم و رسیدگی به مشکلات آنها فرار می کنند

دیده بان ایران_ سپیده اجلالی: پس از انتشار خبر «لغو دیدارهای مردمی نمایندگان مجلس در ساختمان بهارستان» توسط "یوسفیان ملا" رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این موضوع بلافاصله با واکنش های بسیاری به نشانه اعتراض در شبکه های مجازی روبه رو شد. واکنش هایی که کاربران شبکه های مجازی با هشتگ #حق_مردم به استقبال آن رفتند.

لذا در این مورد حشمت الله فلاحت پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: هیچگونه بحث و گفتگویی در صحن مجلس شورای اسلامی در جهت ممانعت از دیدار نمایندگان پارلمان ملی و مردم عزیز ایران صورت نگرفته  و خبر  لغو دیدار نمایندگان با مردم در محل مجلس کذب محض است.

وی افزود: ملاقات مردمی و رسیدگی به مشکلات آنها، جزئی از وظایف نمایندگان است و از ابتدایی ترین خواسته های مردم است که از نمایندگان می توان انتظار داشت که حتی المقدر پیگیر اینگونه مطالبات مردم باشند. 

فلاحت پیشه تصریح کرد: البته  متاسفانه در حال حاضر اغلب مسئولان اجرایی از پاسخگویی به مردم و رسیدگی به مشکلات آنها فرار می کنند در حالیکه این موضوع یعنی رسیدگی به مشکلات مردم از اصلی ترین وظایف مسئولین و نمایندگان مردم در شورای اسلامی است. 

فلاحت پیشه همچنان با اشاره به حمله تروریستی 17 خرداد ادامه داد: ما نمایندگان مجلس وقتی حتی در روز حمله ترروریستی جلسه علنی مجلس را تعطیل نکردیم نباید بگذاریم که این حمله باعث قطع شدن ارتباط بین نمایندگان و مردم شود. 

نماینده مردم کرمانشاه در پاسخ به این موضوع که آیا نباید به جای لغو دیدار مردم با نمایندگان در ساختمان بهارستان به تقویت تیم حفاظت مجلس پرداخت؛ بیان کرد: در حال حاضر  مجلس دهم از نظر حفاظتی در جایگاه مطلوبی قرار دارد و اگر در روز حادثه 17 خرداد برخی از افراد سهل انگاری نمی کردند چنین حادثه ای پیش نمی آمد که حالا ما بخواهیم با تنبیه مردم به وسیله لغو ملاقات آنها با نمایندگان چه در مجلس شورای اسلامی و چه در حوزه های انتخاباتی از تکرار این حوادث جلوگیری نماییم.

فلاحت پیشه  در رابطه با مسلح کردن نمایندگان مجلس دهم نیز اظهار کرد: این مسئله، موضوع تازه ای نیست. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل مجلس شورای اسلامی کلیه نمایندگان حق استفاده از اسلحه را برای حفاظت از جان خود  را داشتند و  در حال حاضر هم می توانند در صورت نیاز این درخواست را به دلیل دارا بودم منصب های کشوری داشته باشند. 

وی  همچنین در خصوص بررسی مشکلات مردم توسط نمایندگان مجلس شوراس اسلامی تصریح کرد:  بیشتر مواقع در کلانشهرهایی مانند تهران با وجود این که حدود 30 نماینده موظف به رسیدگی مشکلات مردم شریف این شهرها هستند، دیده می شود نمایندگان سایر حوزه های انتخاباتی و شهرستان ها علی رغم مشکلات فراوان مردم حوزه های انتخاباتی خود به زخم ها و مصائب کلانشهرها نیز می پردازند و به جای 30 نماینده پاسخگوی این مشکلات می شوند. ضمن اینکه اغلب کوتاهی های صورت گرفته از طرف مسئولین دفاتر نمایندگان در حوزه های انتخاباتی است که این مسئولین مراجعات و مشکلات مردم را تعویق انداخته و به گوش نمایندگان نمی رسانند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر