کد خبر: 24862
A

محمود صادقی: وزیر دادگستری موضوع داشتن حق وکیل برای مدیران کانال های تلگرامی بازداشت شده را پیگیری کند

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری داشتن حق وکیل برای مدیران کانال های تلگرامی بازداشت شده از سوی وزیر دادگستری شد.

محمود صادقی: وزیر دادگستری موضوع داشتن حق وکیل برای مدیران کانال های تلگرامی بازداشت شده را پیگیری کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود صادقی در نشست علنی امروز (یکشنبه، 18 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به استناد اصل 35 قانون اساسی به وزیردادگستری اخطار می دهم که با وجود این اصل در همه دادگاه ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند.

وی افزود:در پرونده مدیران کانال های تلگرامی که از اسفندماه سال گذشته بازداشت شده و هم مورد بی مهری دولت و هم بی مهری دادگاه ها و قوه قضائیه قرار گرفته اند؛بنا به اعلام خانواده این افراد برای بعضی از متهمان بعد از پیگیری های انجام شده وکیل معرفی شده و قاضی نیز آن را پذیرفته و  طی معرفی نامه ای این وکلا را به زندان معرفی کرده است اما متاسفانه بازجو وکیل را نمی پذیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده هم به وزیر دادگستری اخطار می دهم که از این حق اساسی مردم حمایت کند و همچنین از رئیس قوه قضائیه درخواست می کنم که از استقلال قضات خود در مقابل افراد خارج از قوه قضائیه دفاع کند.

گفتنی است؛مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار تاکید کرد: این موضوع را از وزیردادگستری پیگیری می کنیم. خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر