کد خبر: 24982
A

قول‌های سیف به نمایندگان درباره حل مشکل موسسات اعتباری / لاریجانی: نگرانی‌ها سریعتر رفع شود

رئیس مجلس در مورد جلسه غیرعلنی با رئیس بانک مرکزی در مورد مشکلات موسسات مالی گفت: به بانک مرکزی اعلام شد که باید در اسرع وقت این مشکل به نحو عام حل شود.

قول‌های سیف به نمایندگان درباره حل مشکل موسسات اعتباری / لاریجانی: نگرانی‌ها سریعتر رفع شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حل مشکل موسسات مالی و اعتباری موضوعی بود که پای رئیس بانک مرکزی را به جلسه غیرعلنی مجلس کشاند. 

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از اتمام جلسه غیر علنی مجلس در مورد موسسات مالی که با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شد،‌ گفت: از ساعت 8 تا این لحظه جلسه غیرعلنی برای رسیدگی به این مشکلاتی که برای مردم که سرمایه شان را در موسسات مالی گذاشته بودند با حضور سیف داشتیم.

او ادامه داد: در این جلسه آقای پزشکیان که از طرف مجلس مسئولیت بررسی یافته بودند،‌گزارش دادند و همچنین آقای سیف از نحوه تدبیرشان گزارشی ارائه دادند. نمایندگان مجلس هم برای حل این موضوع راهنمایی کردند.

رئیس مجلس تأکید کرد: در مجموع در مجلس این نظر به بانک مرکزی اعلام شد که باید در اسرع وقت این مشکل به نحو عام حل شود و اگر نیاز دارند بخش های دیگر کشور من جمله مجلس تصمیم گیری کند،‌تا هفته آینده این گزارش را از طریق دولت بدهند یا اگر خودشان می توانند در دولت این مسئله را حل کنند، تا نگرانی همه کسانی که سرمایه گذاری کرده‌اند، رفع شود.

لاریجانی با بیان این که تا هفته آینده این موضوع را پیگری خواهد کرد، گفت:ما از بانک مرکزی خواستیم که این مسئله را سریع حل کنند و پیشنهادی هم مطرح شد که انشاءاله تا هفته آینده پیگیری خواهیم کرد که حل شود.

اما آنگونه که محمدرضا امیرحسن خانی نماینده مردم طبس، به تسنیم گفته است، در این جلسه ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در این نشست گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده درباره حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در نشست غیر علنی امروز علی لاریجانی رئیس مجلس نیز بر لزوم ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و مشکل سپرده گذارن تاکید کرد، ادامه داد: مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس نیز گزارشی را در همین زمینه به نمایندگان ارائه کرد.

نماینده مردم طبس در مجلس با تاکید براینکه ولی الله سیف در جلسه امروز اعلام کرد به زودی سپرده های زیر 50 میلیون در موسسات مالی تعیین تکلیف می شود، افزود: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد افرادی که پیش از سال 94 در این موسسات سرمایه گذاری کرده اند اصل سرمایه و سود آن را پرداخت می کنیم و افرادی که پس از سال 94 در موسسات مالی سرمایه گذاری کرده اند اصل سرمایه شان به آنها پرداخت می شود.

همچنین محمد جواد ابطحی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور کل رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز به مهر گفت: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد برخی از دارایی های موسسه مالی و اعتباری کاسپین به تازگی کشف شده است که بانک مرکزی برای پرداخت سپرده های مردم، آنها را نیز نقد خواهد کرد.

نماینده مردم خمینی شهر تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی از نمایندگان خواست به مردم امید دهند که مشکلشان به زودی حل خواهد شد.- خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر