کد خبر: 25595
A

ولایتی: حذف فله‌ای رشته‌های دانشگاه آزاد هنر نیست

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه تعطیل کردن فله‌ای رشته‌ها مانند کاری که وزارت علوم انجام داده است هنر نیست، گفت: تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس که حدودا ۲۰۵ نفر هستند از دانشگاه آزاد حمایت کرده‌اند و ما از شخص رییس مجلس که کمک کردند رشته‌ها احیا شود و مصوبه سال ۶۷ را تصویب کردند تشکر می‌کنیم.

ولایتی: حذف فله‌ای رشته‌های دانشگاه آزاد هنر نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایسنا، دکتر ولایتی رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در مورد انتخاب دکتر رهبر به سمت ریاست دانشگاه آزاد سخنان زیادی گفته شده است و برخی از این موضوع خوشحال شده و برخی دیگر اظهار نگرانی‌هایی کرده‌اند اما دکتر رهبر فردی متدین و با تجربه و با سابقه دو ساله در ریاست سازمان برنامه و بودجه بوده و تقریبا طولانی‌ترین سابقه مدیریت دانشگاه تهران را نیز داشتند و نقش مهمی در ایجاد انسجام در دانشگاه آزاد ایفا کردند.

وی ادامه داد: دکتر نوریان نیز در ابتدا مایل به قبول این سمت نبودند ولی خواهش کردیم از ایشان که برای مدت کوتاهه سه ماهه تشریف بیاورند تا براساس اساسنامه دانشگاه شخصی که حائز شرایط باشد را انتخاب کنیم.

ولایتی با تاکید براینکه خواسته هیات امنای دانشگاه آزاد این است که هیچ واحدی از این دانشگاه تعطیل نشود گفت: واحد ها باید اصلاح شوند و تعییر محتوا و برنامه دهند و تعطیل کردن یک واحد تنها پاک کردن صورت مساله است و فقط باید اصلاح صورت گیرد و بر اساس منطقه بندی که هیات امنا تصویب کرده است هر منطقه براساس درامد خود باید اداره شود و خودکفا شود.

وی تصریح کرد: جایگزین کردن دانشگاه آزاد با دانشگاه‌هایی که فقط اسم دانشگاه را دارند و از پشتوانه سیاسی برخوردارند و ادامه کار می‌دهند منجر به تنزل علمی کشور می‌شود.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با تاکید بر لزوم ارتقا فرهنگ اسلامی ایرانی در دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد باید در این زمینه نمونه باشد و به معنای واقعی کلمه اسلامی باشد البته یک مدت این مساله تصعیف شده بود که باید از این پس تقویت شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر