کد خبر: 25888
A

عراقچی: اقدامات کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و چین خصمانه است

معاون امور حقوقی بین‌الملل وزارت خارجه اقدامات کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را خصمانه دانست.

عراقچی: اقدامات کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و چین خصمانه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید عباس عراقچی در حاشیه اجلاس ملی پیشگیری و مقابله با جرائم سایبری با بیان اینکه اقدامات کنگره آمریکا علیه ایران، روسیه و چین خصمانه است، گفت: قطعاً این اقدامات با واکنش قطعی از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. ما در طول سالهای گذشته نیز با چنین تحریم‌هایی مواجه بودیم و این اقدامات اختصاص به دولت فعلی یا قبلی آمریکا هم ندارد.

او با بیان اینکه تحریم‌ها اجرای موفق برجام را تحت تاثیر قرار داده و به این جهت ناسازگاری با تعهدات برجام است، اظهار کرد: هرگونه اقدام از سوی آمریکا تعهدات برجام را تحت تاثیر قرار داده و در حقیقت برخلاف آن است.

او در پاسخ به این سوال که ترامپ پایبندی ایران به تعهدات برجام را تایید نمی‌کند، گفت: در طول 6 ماه گذشته آمریکا دو بار تعهدات ایران به برجام را تایید کرده و هفت گزارش بر این اساس اعلام شده است.

وی ادامه داد: البته حرف‌های زیادی نیز زده شده است، اما سه ماه دیگر آمریکا فرصت دارد تا پایبندی ایران به این تعهدات را تایید کند و ما منتظر هستیم.

عراقچی با تاکید بر اینکه آمریکا همچنین پایبندی ایران به تعهدات برجام را در 27 تیرماه تایید کرده است، گفت: این تاییدیه تحریم‌های کنگره را متوقف نگاه داشته است. البته تحریم‌ها با موضوع جدیدی وضع نشده است.- ایلنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر