کد خبر: 25935
A

انتظار از رئیس جمهور برای انتخاب فلان فرد برای فلان وزارتخانه، نباید به تخریب او بیانجامد

هرچند مسیر دولت هموارتر شده اما همچنان موانع متعددی در راه دولت خودنمایی می‌کند که گروه‌های فشار و هجمه‌های دلواپسان یکی از این موارد است.

انتظار از رئیس جمهور برای انتخاب فلان فرد برای فلان وزارتخانه، نباید به تخریب او بیانجامد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ روزنامه آرمان در یادداشتی به قلم مصطفی درایتی از چهره های اصلاح طلب نوشت: چینش کابینه دوازدهم با کابینه یازدهم تفاوت‌های بسیاری دارد، چرا که از سویی، همراهی مجلس دهم با رئیس جمهور از همراهی مجلس نهم بیشتر است و از سوی دیگر حمایت مردمی از روحانی در سال 96، به مراتب بیشتر از سال 92 است.

 

به دلیل این تفاوت‌ها انتظار از رئیس جمهور بسیار بیشتر شده و روحانی می‌تواند با عملکرد خود پاسخ مناسبی به این انتظارات بدهد. هرچند مسیر دولت هموارتر شده اما همچنان موانع متعددی در راه دولت خودنمایی می‌کند که گروه‌های فشار و هجمه‌های دلواپسان یکی از این موارد است.

عملکرد دکتر روحانی طی چهارسال گذشته نشان داده که به آسانی نمی‌توان بر دکتر روحانی تاثیر گذاشت و خود دکتر روحانی مصلحت را همواره در نظر می‌گیرد. مهم‌ترین دغدغه جامعه، تحقق وعده‌های دکتر روحانی است و اینکه این وعده‌ها به دست چه کسانی، پیاده شود در درجه دوم اهمیت است.

انتخاب اشخاص، ساختار و سازوکار جهت تحقق وعده‌ها، حق مسلم روحانی است.باید رئیس جمهور در جهت تحقق وعده‌های خود، درانتخاب کابینه مبسوط‌الید باشد، اما به هرحال اعضای کابینه رئیس جمهور باید با او هماهنگ و همراه باشند و درجهت تحقق وعده‌های روحانی نهایت تلاش خود را بکنند. اینکه اشخاص به چه گروه‌هایی وابسته باشند، اهمیت زیادی ندارد. در شرایط فعلی نباید گروه‌هایی خود را ذیحق اعلام کنند و درصورت عدم تحقق خواسته‌هایشان، به تخریب رئیس جمهور بپردازند. این موضوع به هیچ وجه درست نیست و علاوه بر آن غیر اخلاقی است. باید حق روحانی را در انتخاب کابینه به رسمیت بشناسیم و همگی در جهت بهبود اوضاع کشور با نهایت تلاش خود به روحانی کمک کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر