کد خبر: 26024
A
در تشریح تازه ترین ادعاهای بقایی علیه قوه قضائیه؛

نعمت احمدی در گفت و گو با دیده بان ایران: صحت و یا عدم صحت گفته های بقایی اثبات نشده است نمی توان وی را به دلیل تهمت به قوه قضائیه متهم دانست/ اظهارات بقایی درباره 18 روز اعتصاب غذا اغراق آمیز است

نعمت احمدی: نمی توان بر اساس مجموع ادعای بقایی نهادی را متهم دانست. در وهله اول لازم است بر روی این ادعاها تحقیق و بررسی صورت گیرد و درنهایت اگر این گفته ها حقیقت داشته باشند که قوه قضائیه موظف به پاسخگویی است و اگر هم این مطالب کذب باشد، حکم بقایی متشکل از دو حکم است؛ یکی تهمت و افترا بر علیه قوه قضائیه کشور و دیگری نشر اکاذیب در سطح جامعه و مشوش نمودن اذهان عمومی.

نعمت احمدی در گفت و گو با دیده بان ایران: صحت و یا عدم صحت گفته های بقایی اثبات نشده است نمی توان وی را به دلیل تهمت به قوه قضائیه متهم دانست/ اظهارات بقایی درباره 18 روز اعتصاب غذا اغراق آمیز است

 

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ وکیل پایه یک دادگستری در رابطه با ادعاهای بقایی و حکم قانونی وی بیان کرد: نمی توان بر اساس مدعیات بقایی نهادی را متهم دانست. در وهله اول لازم است برروی این ادعاها تحقیق و بررسی صورت گیرد و درنهایت اگر این گفته ها حقیقت داشته باشند که قوه قضائیه موظف به پاسخگویی است و اگر هم این مطالب کذب باشد، حکم بقایی متشکل از دو حکم است؛ یکی تهمت و افترا بر علیه قوه قضائیه کشور و دیگری نشر اکاذیب در سطح جامعه و مشوش نمودن اذهان عمومی.

 

 

پس از آزاد شدن حمید بقایی ، معاون اجرائی رئیس جمهور ایران در دولت دهم، در چهارشنبه شب وی درحضور جمعی از دوستان و همراهان احمدی نژاد، مدعی بود که  گفته های قوه قضائیه کذب است و این نهاد به هیچ عنوان به متهمان و جنایتکاران رسیدگی نمی کند که به سرعت گفته هایش در رسانه های مجازی گسترش یافت. 

پس از انتشار این اخبار، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، در تشریح گفته های و ادعاهای حمید بقایی گفت: با توجه به ادعاهای بقایی در مورد وضعیت یک زندانی ظرف روز جاری گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه 37 تهران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا روز پنجشنبه با زندانی ملاقات کرد که نشان می‌دهد اقدامات دادسرا در مورد زندانی از جمله صدور قرار تامین طبق مقررات صدور گرفته و به علاوه حسب گزارش رئیس زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده است.

وی همچنین ادامه داد: آقای قاسم‌زاده بازپرس پرونده اظهارات آقای بقایی در مورد آقای حسین فریدون را تکذیب کرد و ادعاهای مطروحه در مورد انفرادی بودن حمید بقایی در بند 209 با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، با توجه به اظهارات حمید بقایی، نامبرده را با اتهامات جدید مجددا تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

 

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل دادگستری، با اشاره به اتهام نداستن گفته های بقایی، علیه قوه قضائیه به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده معتقدم تا زمانی که صحت و یا عدم صحت گفته های بقایی اثبات نشده است نمی توان وی را به دلیل تهمت به قوه قضائیه متهم دانست.

وی تشریح کرد: نمی توان بر اساس  مجموع ادعای بقایی نهادی را متهم دانست. در وهله اول لازم است بر روی این ادعاها تحقیق و بررسی صورت گیرد و درنهایت اگر این گفته ها حقیقت داشته باشند که قوه قضائیه موظف به پاسخگویی است و اگر هم این مطالب کذب باشد، حکم بقایی متشکل از دو حکم است؛ یکی تهمت و افترا بر علیه قوه قضائیه کشور و دیگری نشر اکاذیب در سطح جامعه و مشوش نمودن اذهان عمومی.

احمدی همچنین در خصوص تکذیبیه صادرشده توسط دولت آبادی بیان کرد: خود آقای جعفری دولت آبادی طرف اتهام است و به گونه ای گفته های بقایی مرتبط با شخص دولت آبادی است.

 

این حقوقدان با اشاره به گفته های اغراق آمیز بقایی مبنی بر این که وی 18 روز در اعتصاب غذا به سر می برده است خاطرنشان کرد: از نظر پزشکی بدن فرد پس از 5 روز اعتصاب غذا، دچار ضعف و ناتوانی می گردد اما آقای بقایی گفته است که من حتی اجازه زدن سرم برای بهبود شرایط بدنی را نداده ام. با استناد به صحت گفته هایش، چطور بعد از 18 روز اعتصاب این چنین با انرژی آقای بقایی لب به سخن و افشای حقایق گشوده است؟!

 

این استاد دانشگاه در پاسخ به رفتارهای دوگانه قوه قضائیه در برخورد با این قبیل افراد و تبعاتی که در جامعه امکان بروز را خواهند یافت، اظهار کرد: همین دلایل و دوگانگی برخورد با افراد متفاوت است که باعث عدم اعتماد آحاد جامعه به قوه قضائیه و نهاد های مشابه آن است. به عنوان نمونه؛ آقای حسین فریدون را درست زمانی که دو هفته تا مراسم تحلیف رئیس منتخب جمهور مانده است را به جرم رشوه خواری بازداشت می کنند و این موضوع نهایت کج سلیقگی قوه قضائیه را در برخورد با مسائل متفاوت نشان می دهد. این درحالی است که بقایی کماکان به گفته های خود ادامه می دهد. 

 

وکیل پایه یک دادگستری، در رابطه با وعده سرنگونی نظام آقای احمدی نژاد و یارانش و همچنین راز سکوت اصول گرایان حامی وی تصریح کرد: منظور احمدی نژاد از سرنگونی نظام به معنی براندازی کامل نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه منظور او از این بحث، سرنگونی اصول حاکم بر نظام است که می توان گفت طرف مقابلِ گفته های او، آقای اژه ای و دولت آبادی هستند.

 

نعمت احمدی همچنین در پاسخ  به این مسئله که چرا قوه قضائیه ای که در مقابل سایر اتهام های مشابه و انتقادی مماشاتی از خود نشان نمی دهد اما در مقابل گفته های بقایی که به راحتی این نهاد را متهم به دروغگویی کرده است سکوت اختیار کرده، گفت: این مبحث درحال حاضر ادعایی بیش نیست. البته متاسفانه قوه قضائیه  به جای پاسخگویی زبان تهدید را در پیش گرفته است که این زبان وزنه و تراز قوه قضائیه را به پایین می کشاند. 

 

وی در پایان افزود: واکنش سریع قوه قضائیه در  فردای روز آزادی بقایی (پنجشنبه) در حالیکه دادگستری در این روز تعطیل است و بازپرس کشیک اقدام به صدور احظاریه کرده  نمایانگر ضعف دستگاه قضایی است. باید با منطق و صبر بیشتری پاسخ بقایی را می داد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر