کد خبر: 26133
A
سهیلا جلودار زاده در گفت و گو با دیده بان ایران:

عملکرد وزارت کشور و وزارت اطلاعات در دولت یازدهم قابل قبول بود/ بر اساس شایسته سالاری به وزاری معرفی شده از سوی روحانی رای می دهم نه مسائل جناحی

سهیلا جلودار زاده عضو فراکسیون امید: رویکرد دولت یازدهم بازگشت آرامش و امید در فضای جامعه بود و وزارت کشورو اطلاعات توانستند این فضا را فراهم کنند بنابراین عملکرد قابل قبولی داشتند. متاسفانه برخی نقدها با توجه به شرایط فعلی کشور مطرح نمی شود. من تصور می کنم دولت دوازدهم هم در جهت استفاده از همه نیروها و همه جریان ها گام برخواهد داشت. انتظار ما هم از دوستان این است که فضا را به سمت تعامل سوق دهند و رویکردهای جناحی و سیاسی در بحث ها و تصمیم گیری ها نداشته باشند.

عملکرد وزارت کشور و وزارت اطلاعات در دولت یازدهم قابل قبول بود/ بر اساس شایسته سالاری به وزاری معرفی شده از سوی روحانی رای می دهم نه مسائل جناحی

دیده بان ایران: عملکرد دولت روحانی در حوزه سیاست داخلی موضوع یکی بحث ها و رویکردهای نمایندگان مجلس در ارزیابی کابینه روحانی است. کابینه ای که قرار است در هفته آینده رنگ دوازدهم به خود بگیرد و رویکردی رئیس دولت دوازدهم برای آن بر می گزیند گام بر دارد. اکنون نمایندگان مجلس دهم  عملکرد دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی را به بوته نقد رسانه ای گذاشته اند. سهیلا جلودار زاده نماینده مجلس دهم معتقد است "عملکرد دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی قابل قبول بوده است فضای آرام در کشور داشتیم و از همه مهم تر اینکه وزارت خانه های که سیاست داخلی دولت را هدایت و راهبری می کردند در  فضای امنیتی و تنش زا  وارد نشدند.

 

سهیلا جلودار زاده در پاسخ به سوال خبرنگاه پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران در خصوص عملکرد دولت یازدهم در حوزه سیاست داخلی گفت:

وقتی می خواهیم عملکرد دولت روحانی را بسنجیم باید این مقایسه را نسبت به چهار سال گذشته و دولت های قبل داشته باشیم. واقعیت این است که دولت روحانی در طول چهار سال گذشته در حوزه سیاست داخلی به طور نسبی عملکرد قابل قبولی داشت.

 جلودارزاده در ارزیابی کارنامه دولت در حوزه سیاست داخلی تصریح کرد: برنامه روحانی و دولت او  این بود که زمینه را در جامعه برای رقابت‌های مثبت و سازنده تمام گروه های سیاسی بستر سازی کند.

نماینده عضو فراکسیون امید در ادامه تاکید کرد:  دولت روحانی در طول چهار سال گذشته بنای حذف هیچ نیروی سیاسی را نداشت  و این رویکرد در سیاست داخلی بسیار ارزشمند بود و شاید بتوانم ادعا کنم عامل موفقیت دولت روحانی  نسبت به دولت های پیشین بود.

در این دوره از انتخابات بر خلاف دوره های گذشته به دلیل سیاست های مناسبی که از سوی وزارت کشور و وزارت اطلاعات در پیش گرفته شد شاهد کمترین تنش میان گروه های سیاسی و حتی در جامعه بودیم.

عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه افزود: در دوره چهار ساله اخیر روحانی توانست به کمک دو وزارتخانه خود یعنی کشور و اطلاعات فضای جامعه را به سمت کاهش تنش هدایت کند. آرامش و کاهش تنش در جامعه سبب شد اعتماد مردم به دولت احیاء شود.

 

عضو فراکسیون امید در ادامه به عملکرد وزارت کشور و اطلاعات اشاره کرد و گفت: در دو انتخابات اخیر دو وزارتخانه اطلاعات و کشور کمترین دخالت را در انتخابات داشتند و توانستند شرایط بازگشت اعتماد جامعه به فرآیند انتخابات را فراهم کنند. بنابراین به نظر من عملکرد وزارت کشور و وزارت اطلاعات در دوره روحانی قابل قبول است.

نماینده اصلاح طلب دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال چرا برخی افراد در مجلس نسبت به عملکرد وزارت کشور انتقاداتی را مطرح کرده اند گفت:

برخی دوستان ما در مجلس شرایط کشور را نسبت به گذشته نمی سنجند اگر به عقب بازگردند و عملکردها را مقایسه کنند قطعا در قضاوت خود نسبت به عملکرد دولت روحانی در سیاست داخلی با توجه به شرایط فعلی کشور تجدید نظر می کنند. دولت روحانی توانست به تبعیض، اختلاف و نا امیدی در سیاست داخلی پایان دهد و شرایط را برای رشد گروه های سیاسی فراهم کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: رویکرد دولت یازدهم بازگشت آرامش و امید در فضای جامعه بود و وزارت کشور توانست این فضا را فراهم کند بنابراین عملکرد قابل قبولی داشت. متاسفانه برخی نقدها با توجه به شرایط فعلی کشور مطرح نمی شود. من تصور می کنم دولت دوازدهم هم در جهت استفاده از همه نیروها و همه جریان ها گام برخواهد داشت. انتظار ما هم از دوستان مجلس این است که فضا را به سمت تعامل سوق دهند و رویکردهای جناحی و سیاسی و حتی تند در بحث ها و تصمیم گیری ها نداشته باشند.

جلودار زاده در خصوص رویکرد مجلس نسبت به وزرای پیشنهادی روحانی گفت: رویکرد شخص من در خصوص کابینه معرفی شده روحانی؛ شایسته سالاری، عزت مداری و قانون مداری است فکر نمی کنم اکثریت مجلس رویکردهای جناحی نسبت به کابینه روحانی داشته باشند. به جد معتقدم اصلاح طلبی به اسم و نام افراد نیست به رعایت اصولی مانند پاکدستی، رعایت حقوق دیگران و گام برداشتن در جهت اصلاح ساختارهای نادرست نشانه رویکردهای اصلاح طلبانه است. به طور مثال رویکردهای جناب آقای دکتر سید حسن هاشمی به عنوان وزیر بهداشت در اصلاح نسبی نظام بهداشت و درمان یک رویکرد اصلاح طلبانه است بنابراین نگاه بسته نسبت به اصلاح طلبی همانطور که آقای منتجب نیا گفت کمکی به جریان اصلاحات نمی کند.

عضو فراکسیون امید در پایان با انتقاد از برخی اظهارات نمایندگان مجلس درباره رای اعتماد و بحث تعدادی نمایندگان در خصوص لزوم معرفی وزرای همسو با برخی فراکسیون ها خاطر نشان کرد: بر اساس شایسته سالاری به وزاری معرفی شده از سوی روحانی رای می دهم نه مسائل جناحی و سیاسی. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر