کد خبر: 26706
A

کاشفی: وزرا باید برنامه‌های دولت راقبول داشته باشند/ حکیمی‌پور: تندروها غلبه‌ای بر کلیت رای مجلس ندارند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: انتظار می‌رود وزرای روحانی بتوانند مطالبات مردم را پاسخگو باشند و هنوز فرصت تکمیل کردن کابینه وجود دارد.

کاشفی: وزرا باید برنامه‌های دولت راقبول داشته باشند/ حکیمی‌پور: تندروها غلبه‌ای بر کلیت رای مجلس ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسین کاشفی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران با اشاره به لزوم انسجام بین اعضای کابینه، تصریح کرد: وزرا باید برنامه‌های دولت دوازدهم را قبول داشته باشند و دولت را همراهی کنند و یک هیئت دولت کارآمد و قوی و همراه با مردم تشکیل شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت درباره کم بودن سهم اصلاح‌طلبان از کابینه دوازدهم، اظهار داشت: اصلاحات دنبال سهم‌خواهی نبوده بلکه دنبال خواسته‌های مردم است و امیدواریم دولت به این خواسته‌‌ها توجه کند زیرا مهم‌ترین مسئله اعتماد مردم است. اعتمادی به‌وجود آمده و این امانت به دست دولت سپرده شده است.

تندروها غلبه‌ای بر کلیت رای مجلس ندارند/ وزرای پیشنهادی رای لازم را کسب می‌کنند

احمدحکیمی پور با اشاره به معرفی کابینه دولت دوازدهم به مجلس، گفت: مجلس به عنوان قوه مقننه حق دارد روی برنامه وزرا و سوابق و تجارب آنها بحث کند و همه نمایندگان این حق قانونی را دارند که روی تک تک وزرا نظر مثبت و منفی خود ر اعلام کنند.

او ادامه داد: برداشت من از برآیند کلی مجلس این است که وزرای پیشنهادی آقای روحانی از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت.

حکیمی‌پور با اشاره به سهم‌خواهی‌‌‌ها از سوی جناح‌های سیاسی، گفت: نمایندگان وظیفه ملی دارند و باید بر اساس مصالح و منافع ملی و اهداف کلان کشور تصمیم بگیرند و روح حاکم بر مجلس در ادوار مختلف هم همین‌گونه بوده است. در هر دوره‌ای با وجود بالا و پایین‌ها تعاملات وجود داشته است.

او بیان کرد: در دولت نهم و دهم تعاملات ضعیف و تنش زیادی بین دولت و مجلس وجود داشت که منجر به تقابل قوا شد اما با تلاش دولت تدبیر و امید و آقای روحانی رابطه بین قوا در بهترین حالت وجود دارد و تعاملی و مثبت است.

حکیمی‌پور درباره سهم‌خواهی برخی تندروها، گفت: فشارهای تندروها هیچ‌گاه جو غالب مجلس نمی‌شود و فضای مسلط بر مجلس رو به همگرایی و همدلی و حمایت از تحقق اهداف دولت است و اگر جمع‌ها و اشخاصی بخواهند روش‌های فشار را برای سهم‌خواهی دنبال کنند، این در واقع با روح حاکم بر مجلس در تضاد است و همواره در اقلیت قرار می‌گیرند و غلبه‌ای بر کلیت رای مجلس نخواهند داشت.

او در ادامه افزود: آرای وزرا متفاوت است. اما پیش‌بینی می‌شود هم نمایندگان و مردم و هم جناح‌های اصلی و فعال در کشور، واقعیت‌های جامعه و شرایط رییس‌جمهور را درک کرده و به همراهی و همدلی خود با رییس‌جمهور ادامه می‌دهند و وزرای پیشنهادی از مجلس رای لازم را کسب می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر