کد خبر: 26788
A

سردار جعفری: دشمنان تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان امروز توان دفاعی، توان موشکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح و سپاه را هدف قرار گرفته‌اند تا آن را تضعیف کرده و با تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی به اهداف شوم منطقه ای سالهاست نتوانستند، برسند

سردار جعفری: دشمنان تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار محمدعلی جعفری پیش از ظهر امروز در مراسم  شهادت شهید محسن حججی در نجف‌آباد اصفهان اظهار داشت: وضعیت انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی در منطقه استثنایی و حساس است و با ایثارگری، فداکاری و نثار خون شهیدانی مانند محسن حججی ها و شهدای گرانقدر این مقاومت هم ادامه دارد و روز به روز عمیق‌تر و دشمن شکن‌تر می شود.

فرمانده سپاه تاکید کرد: آنچه که امروز مردم عزیز ما باید بدانند این است که دشمنان ما ایران اسلامی را کانون این حرکت الهی مقاومت در برابر دشمنان می‌دانند و دشمنان نیز در درون ایران نیروهای مومن و انقلابی که عمدتا به نام بسیجی، پاسدار و یا دیگر نیروهای مسلح را هدف قرار گرفته اند.

دشمنان تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی را هدف گرفته اند

وی اضافه کرد: دشمنان  امروز توان دفاعی، توان موشکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح و سپاه را هدف قرار گرفته‌اند تا آن را تضعیف کرده و با تضعیف توان دفاعی جمهوری اسلامی به اهداف شوم منطقه ای سالهاست نتوانستند، برسند.

سردار جعفری با اشاره به اینکه دشمنان فهمیده‌اند تا به سراغ کانون قدرت در ایران نیایند نمی‌توانند با انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی مقابله کنند، بیان داشت: کانون این قدرت مولفه‌های مختلفی دارد اولین و مهم ترین مولفه توان جمهوری اسلامی، خواست، اراده و ایمان مردم ماست که به شکل یکپارچه در حمایت از پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی و آرمان های آن انقلاب اسلامی و ولایت فقیه ایستاده اند.

وی افزود: هجمه به این مولفه اصلی قدرت یعنی ایمان و باور مردم را دشمنان سال ها قبل و پس از دوران دفاع مقدس با هجمه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی هدف اصلی قرار دادند.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: نیروهای مختلف مردمی و موثرین فرهنگی در کشور و در راس آن رهبر انقلاب در خط مقدم این تهاجمات فرهنگی ایستادگی کرده و کشور را هدایت می کنند.

وی مولفه دوم در این ارتباط را رهبری و ولایت فقیه عنوان کرد که عامل اصلی قدرت در جمهوری اسلامی و حرکت عمومی مردم ما است و گفت: آنها به شکل غیرمستقیم به دنبال تضعیف این جایگاه و قدرتی هستند که از این جایگاه می توان اعمال کرد و حرکت امت اسلامی را از این جایگاه به بالا هدایت کرد.

سردار جعفری تصریح کرد: در واقع دشمنان با جنگ نرم به دنبال تضعیف این کانون هستند اما مردم ما بسیار هوشمندانه حکیمانه و آگاهانه توطئه دشمنان را در این عرصه متوجه شدند، پیام آشکاری که مردم در حماسه ۹ دی به جهان صادر کرد در راستای حمایت از ولایت فقیه بود.

فرمانده سپاه با بیان اینکه مولفه سوم قدرت ما توان دفاعی و امنیتی نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه، ارتش نیروی انتظامی و امنیتی است، ابراز داشت: دشمنان پس از برجام به سراغ تحریم های دفاعی و موشکی و نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران آمدند چراکه می دانند اگر این توان دفاعی و مولفه های قدرت در این کشور اسلامی تضعیف کنند راه نظام را سد خواهند کرد.

سردار جعفری اظهار داشت: شهادت حججی در روزهایی رخ داد که کشور ما شاهد تضعیف روحیه و حرکت سخیف و زشتی توسط برخی نمایندگان مجلس بود خون این شهید، در همان مقطع به داد عزت ملی ما رسید و این حرکت را خنثی کرد.

وی ادامه داد: اگر به دنبال عزت هستیم در قدرت الهی مردم خودمان، اعتماد و اطمینان به مردم و شهدا و ایثارگران جامعه و نقشی که در پیشبرد انقلاب دارند باید این عزت را جست و جو کنیم.

سردار جعفری اظهار داشت: رهبر انقلاب در دیدار شهدای مدافع حرم تاکید دارند که باید خانواده شهدا را عزیز داریم، عزت آنها را حفظ و از آنها درس ایثار شهادت و فداکاری بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دشمنان ما بدانند هرچه فشارها و تحریم‌ها را بر ایران بیشتر کنند و به ویژه زمانی هدف خود را از مولفه‌های اصلی قدرت ملی ما یعنی توان دفاعی قرار دهند همه مردم ما اعم از مسئول و غیرمسئول به سمت وحدت، انسجام و یکپارچگی بی نظیری حرکت می کنند.

فرمانده سپاه افزود: این از لطف خدای متعال بر مردم ما است که با توجه به روحیه و فرهنگ دشمن ستیزی که دارند در برابر فشار دشمنان وحدت را رقم می‌زنند.

دشمنان بدانند ایران اسلامی هدفش آزادی بشریت و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است

وی بیان داشت: دشمنان بدانند ایران اسلامی هدفش آزادی بشریت، انسان‌ها و مخالفت و مبارزه با ظلم و استکبار جهانی است و این شعار اصلی انقلاب اسلامی است که برگرفته از مکتب عاشورا و درسی است که سید و سالار شهیدان برای دفاع از اسلام به مسلمانان و شیعیان داده است.

جعفری اضافه کرد: این افتخار ما است که در راه امام حسین (ع) گام نهاده و از مظلومان و مستضعفان جهان دفاع می کنیم و پای همه سختی‌های آن نیز ملت ایران ایستاده است.

وی با بیان اینکه هر کشوری یک افتخارات و عوامل اصلی و تعیین کننده ای برای عزت و اقتدار خود دارد، گفت: ملت ایران فرهنگ و باور که با محوریت ظلم ستیزی و استکبار ستیری دارد را هرگز از دست نخواهد داد و به خوبی می دانند که باید برای حفظ این عزت و اقتدار تکیه بر عوامل اصلی قدرت یعنی اعتقاد و باورهای مردم، ولایت فقیه و دفاع همه جانبه از توان دفاعی نیروهای مسلح در بخش‌های مخالف انجام شود.

فرمانده سپاه بیان داشت: شهدا در هر مقطع زمانی با خون خود نورافکن بزرگی را برای پیمودن این راه توسط جامعه روشن می‌کنند و خدارا شاکریم که فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ما رایج و روز به روز در حال گسترش و تعمیق است.

معرفت محسن حججی ها محصول فرهنگ و مکتب عاشورایی است

وی افزود: این آگاهی، معرفت، بصیرت، اطمینان و عزم راسخی که شهید محسن حججی با شهادت خود به جامعه منتقل کرد محصول فرهنگ و مکتب عاشورایی ماست.

سردار جعفری تاکید کرد: شهید حججی با تقدیم جان و سر مبارک خود به انقلاب اسلامی و اسلام عزیز این پیام را به جوانان منتقل کرد و هسمر مکرمه اش زینب وار پیام های این شهید بزرگوار را به نسل جوان ما منتقل می کند.

وی افزود: همسر ایشان می گوید که محسن من سر خود را داد تا در جامعه روسری‌ها حفظ شود و پیام و دغدغه بزرگی است که شهدای ما در ارتباط با مسایل فرهنگی دارند.

فرمانده سپاه با بیان اینکه پیام دفاع از ولایت را اکثریت شهدا در وصیت نامه‌ها به آن توصیه کرده‌اند، بیان داشت: شهدای ما به خانواده ها در ارتباط با حفظ حجاب و به بازماندگان دفاع از ولایت فقیه و رهبر انقلاب را توصیه می کنند و باید بدانیم این توصیه‌ها هوشمندانه انجام شده است.

وی افزود: در واقع اینها هشدار برای بزرگ‌ترین خطرات، تهدیدهای فرهنگی، سیاسی و هجمه‌هایی است که باورها و اعتقادات مردم ما را تهدید می کند.

سردار جعفری تاکید کرد: امیدواریم به برکت خون شهیدان و با لطف و عنایت ائمه معصوم و عنایات خاصه الهی این ملت روز به روز از عزت، عظمت و اقتدار بالاتری برخوردار بوده و پرچم ایران عزیز بر فراز و بلندای ایران اسلامی در اهتزار باشد و در آینده نزدیک توسط رهبر انقلاب به دست صاحب اصلی امام زمان (عج) سپرده شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر