کد خبر: 26893
A

شوخی لاریجانی با روحانی بر سر غیبت ربیعی/ رئیس جمهور: چشم نزنید الان رابطه‎مان با دستگاه قضا خوب است!

رئیس جمهور که برای دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به مجلس آمده بود، در ادامه سخنانش از سجایای وزرای کار، دادگستری و دفاع سخن گفت.

شوخی لاریجانی با روحانی بر سر غیبت ربیعی/ رئیس جمهور: چشم نزنید الان رابطه‎مان با دستگاه قضا خوب است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام حسن روحانی در حمایت از وزیر پیشنهادی کار تعاون و رفاه اجتماعی، از علی ربیعی به نیکی یاد کرد و گفت: با او مفصل صحبت کردیم که در بحث شستا و بیمه‎ها و کار چطور کار کنند. در زمینه رفاه اجتماعی هم فعالیت های خوبی بوده که باید ادامه دهد. زندگی شخصی ایشان هم به این موضوع می خورد و مضییقاتی چشیده است. یکی از فلسفه‎های ماه رمضان این است که با گرسنگی و تشنگی آشنا شوند. او هم کسی است که طعم مشکلات را چشیده است و با این وزارتخانه تناسب دارد.
به گفته وی، ربیعی درحوزه سازمان بهزیستی خوب عمل کرده که باید ادامه دهد. در بحث صندوق ها و اشتغال نیز مسئولیت سنگینی بر عهده اوست که مساله اصلی او هم هست. مساله سوم هم همکاری با بیمه‎‎هاست.
لاریجانی خطاب به روحانی گفت: این وزیری که درباره ایشان صحبت می کنید، در جلسه حضور هم دارند؟ ما هر چه که می گردیم نمی بینیمشان!
روحانی هم به جمعیت وزرا در صفوف اول مجلس نگاه کرد و پرسید نیستند؟ لاریجانی هم گفت: نخیر نیستند! تشریف نیاوردند به مجلس! 
صدای بلندی از میان مجلس شنیده می‎شد که می گفت ربیعی در راه است. 
روحانی با لبخند با بیان اینکه «وزیر دادگستری که هست»، به دفاع از وزیر پیشنهادی دادگستری پرداخت. او در ابتدای سخنانش گفت: آقای پورمحمدی وزیر بسیار فعالی در امور دادگستری بودند و خیلی هم در مباحث مشارکت داشت و کار زیادی بین قوه مجریه و قضاییه کرد. اگر این همه کار نمی کرد ببینید وضعیت چه می شد!
وی افزود: وزیر دادگستری باید در توافق بین رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه انتخاب شود. طبق قانون رئیس قوه قضاییه افرادی را معرفی می کند و دولت درباره آن نظر می دهد. اما ما این بار خودمان خدمتشان رسیدیم و مشورت کردیم و به آقای آوایی رسیدیم که فعالیت مستمر قضایی داشته است و هم اکنون رئیس دادگستری تهران هستند. هر چه از او در همه دولت ها شنیدیم، در تایید رویکرد اعتدالی او بوده است. برای همه ما اطمینان آور بود که او حساب شده روی موضوعات فکر کرده است. برای ما مهم است که وزیر دادگستری ما فردی صاحب نظر باشد و ارتباط خوبی با قوه قضاییه برقرار کند. 
او به شوخی گفت: چشم نزنید، الان رابطه ما با هم خوب شده است!
روحانی به مساله حقوق بشر و اهمیت آن برای دولت دوازدهم نیز اشاره کرد و از نقش وزیر دادگستری برای مبارزه با مفاسد بویژه در سازمان تعزیرات یاد کرد.
رئیس جمهور درباره وزیر پیشنهادی دفاع نیز گفت: سردار دهقان مسئولیت این وزارتخانه را داشتند. وزیر خوب و فعالی هم بودند و انصافا در بخش های راهبری تسلیحات اقدامات شایسته ای داشت. بنای ما این بود که در این دور از یکی از فرماندهان ارتش برای وزارت دفاع استفاده کنیم، البته ارتش و سپاه ندارد، چون هر دو پیرو فرماندهی کل قوا هستند و هر دو برای کشور تلاش می کنند.
او با ادای احترام به نیروهای نظامی و انتظامی، از امیر سرتیپ حاتمی به عنوان شخصیتی در صف و ستاد ارتش یاد کرد و افزود: او مدت ها در ستاد کل نیروهای مسلح بوده و جانشین وزرات دفاع و مورد اعتماد خانواده بزرگ نیروهای مسلح است. نگاه تخصصی و هوشمندانه ای هم دارد.
سفارش اکید رئیس جمهور به حاتمی این بود که در برخی موارد بویژه افزایش توان موشکی، فعالیت بیشتری داشته باشد و در زمینه دیپلماسی دفاعی به جد بکوشد. ارتقای سطح معیشت و صندوق بازنشستگی نیروهای نظامی هم از مواردی است که به ایشان موکدا گفته ایم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر