کد خبر: 27353
A

نماینده خمینی‌شهر: ورود دیپلماسی اقتصادی در صحنه سیاست خارجی ضروری است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود دیپلماسی اقتصادی در صحنه سیاست خارجی منجر به رونق اقتصادی در کشور می‌شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

نماینده خمینی‌شهر: ورود دیپلماسی اقتصادی در صحنه سیاست خارجی ضروری است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید محمدجواد ابطحی در ارزیابی از رأی بالای نمایندگان ملت به وزرای پیشنهادی رییس جمهور، اظهار داشت: بعد از تشکیل دولت دوازدهم دغدغه اصلی که در جامعه وجود دارد، اشتغال و معیشت است بنابراین یک همگرایی میان نمایندگان بود که به دولت کمک شود تا با پشتوانه حداکثری بتواند این مشکلات را رفع کند و بهانه‌ای برای اینکه ورود به مسائل نکند نداشته باشد.

وی افزود: از این جهت علاوه بر نمایندگانی که طرفدار دولت بودند نمایندگانی هم که با دولت زاویه داشتند و به روحانی رأی نداده بودند همگی متفق‌القول بودند که باید به دولت کمک شود. معتقدم با این رأی خوب که در بعد از انقلاب بی‌سابقه و کم‌نظیر بوده است امیدواریم یک کابینه همدل و کوشا و توانا داشته باشیم که تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات مردم بگذارد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: البته رأی بالای مجلس به کابینه رییس جمهور پیام روشنی به دشمنان ایران اسلامی هم دارد که با این شرایط حساسی که در منطقه وجود دارد بدانند که ملت و دولت ما بر سر منافع ملی با هیچ‌کسی شوخی ندارند و در مقابل دشمنان علی‌رغم تفکرات متفاوتی که دارند متحد و یکپارچه هستند.

ابطحی تصریح کرد: خیلی امیدوار شدم که حسن روحانی هم در سخنانش تأکید بر حل مشکلات اساسی داشت و تأکید کرد که این رأی بالای نمایندگان مشروط است و مشروط بر این است که به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و کابینه باید برنامه ششم توسعه و سندهای بالادستی را به عنوان اساس کار تلقی و آیین‌نامه‌ها مربوط را دنبال کنند و به توانمندی داخلی هم تکیه کنند چرا که نگاه به خارج نگاه موفقی نیست. 

وی خاطرنشان کرد: ورود دیپلماسی اقتصادی در صحنه سیاست خارجی منجر به رونق اقتصادی در کشور می‌شود و بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد. وزیر امورخارجه هم بر این نکته تأکید داشته است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر