کد خبر: 30215
A

کرباسچی: هیات رئیسه شورای سیاستگذاری درصدد ایجاد تغییرات است/استعفای هادی خامنه‌ای امری عادی است

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: «هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درصدد تغییراتی هستند و کارهای نیز در این راستا انجام می‌دهند اما من نمی توانم از طرف آن ها صحبت کنم مگر این که اقدامات آنها به نتیجه برسد و خودشان اعلام کنند.»

کرباسچی: هیات رئیسه شورای سیاستگذاری درصدد ایجاد تغییرات است/استعفای هادی خامنه‌ای امری عادی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران و به نقل از خبرآنلاین، «هادی خامنه ای از ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انصراف داد» این خبری بود که روز گذشته روی خروجی اکثر رسانه ها قرار گرفت و در کمتر از چند دقیقه واکنش های بسیاری از چهره های سیاسی را به دنبال داشت، برخی آن را تایید و برخی دیگر از رایزنی با دبیرکل مجمع نیروهای خط امام برای عدم انصراف از مسئولیتش خبر دادند. در این میان برخی گمانه زنی های رسانه ای و سیاسی هم ریشه این استعفا را در انتقادات هادی خامنه ای به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می دانستند. چه آنکه هادی خامنه ای از جمله سیاسیونی است که معتقد است باید تحرکات در جریان اصلاحات ذیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صورت بگیرد و ماموریت شورای عالی سیاستگذاری به پایان برسد.

در همین راستا غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین از این انصراف صحبت به میان آورد و آن را یک اتفاق عادی دانست که ربطی به اختلافات ندارد. 

او در این باره اینگونه توضیح داد: «ریاست شورای هماهنگی جبهه اصلاحات دوره ای است؛ برخی از آقایان وقت شرکت در جلسات را ندارند بنابراین مجبور هستند نماینده خود را به این جلسات بفرستند. امری که پیش از این نیز اتفاق افتاده است.»

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد:«احزاب مختلف در این شورا عضو دارند؛ نماینده احزاب نیز در این شورا حضور دارند. در برخی از موارد و جلسات ممکن است احزاب نتوانند در جلسات شرکت کنند اما طبق آیین نامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ریاست مجموعه شورای هماهنگی را دبیر باید بر عهده بگیرد. در مواقعی که دبیر نمی تواند ممکن است نماینده ایشان ریاست را بر عهده بگیرد که این موضوع مهمی نیست و ربطی به اختلافات ندارد.

کرباسچی معتقد است شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با یکدیگر هماهنگ هستند. او گفت:«شورای عالی ترکیبی از اعضای شورای هماهنگی و تعداد افراد دیگر است و این دو شورا از هم جدا نیستند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا هادی خامنه ای خود این تصمیم را گرفته است یا خیر اظهار بی اطلاعی کرد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا ممکن است شورای عالی سیاستگذاری تغییر کرده تا نظر احزاب را نیز داشته باشد یا خیر گفت: «هیات رئیسه شورای عالی درصدد تغییراتی هستند و کارهای نیز در این راستا انجام می‌دهند اما من نمی توانم از طرف آن ها صحبت کنم مگر این که اقدامات آنها به نتیجه برسد و خودشان اعلام کنند.»

کرباسچی در پایان تاکید کرد:«در هر حال رئیس شورای هماهنگی اصلاحات هر سه ماه یه بارتغییر می‌کند و یکی از اعضا باید دبیر و رئیس جلسه شود. در برخی از موراد دبیران به دلیل مشغله کاری نمایندگان خود را که در این شورا حضور دارند را به عنوان دبیر معرفی می کند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر