کد خبر: 31981
A

ابراز همدردی وزارت کشور ترکیه با ملت و دولت ایران و آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه

قائم مقام وزیر کشور ترکیه در تماس تلفنی با معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ایران، مراتب همدردی وزارت کشور ترکیه با ملت و دولت ایران و آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه را اعلام کرد.

ابراز همدردی وزارت کشور ترکیه با ملت و دولت ایران و آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پی حادثه دلخراش زلزله در استان کرمانشاه که به جان باختن و مجروح شدن جمع زیادی از هموطنانمان در این استان انجامید «محترم اینچه» درتماس تلفنی عصر امروز -سه شنبه- با «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی وزارت کشور ترکیه را نسبت به این حادثه اعلام کرد.
**امیدوارم مودت، همکاری و همدلی ایران و ترکیه روز بروز تداوم یابد
حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور نیز در این گفت وگوی تلفنی با اظهار تشکر از پیام همدردی وزارت کشور ترکیه در پی حادثه مصیبت بار زلزله کرمانشاه گفت: دولت ها و ملت های دو کشور مسلمان و برادر ایران و ترکیه همواره در اینگونه حوادث در کنار هم هستند و امیدوارم مودت، دوستی، همکاری و همدلی دو کشور روز بروز تداوم یابد.
ذوالفقاری در این تماس تلفنی ضمن قدردانی از اعلام آمادگی دولت ترکیه برای کمک رسانی به حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه بر استمرار دیدارها و اجرای توافقات فیمابین در راستای گسترش روابط دو کشور در تمام زمینه ها بویژه تامین امنیت مرزهای دو کشور تاکید کرد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
بر اساس گزارش های اعلام شده ، تاکنون جان باختن 432 نفر و زخمی شدن 8717 نفر بر اثر زلزله غرب کشور تایید شده است.
رییس جمهوری صبح امروز برای بازدید از مناطق زلزله شده به استان کرمانشاه سفر کرد و هم اکنون مسئولان ذیربط برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر