کد خبر: 32030
A

همه واحدها و سطوح جمعیتی کشور دارای کد تقسیماتی می شوند

مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: درجه بندی و کد گذاری تمامی نقاط جمعیتی کشور اعم از واحد ها و سطوح در حال انجام است و واحدها تا پایان سال دارای کد تقسیماتی می شوند.

همه واحدها و سطوح جمعیتی کشور دارای کد تقسیماتی می شوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعید جلالی شامگاه سه شنبه در نشست با فرمانداران استان هرمزگان اظهار داشت: نبود درجه بندی و کد گذاری مشکل هایی ایجاد کرده بود که دولت تدبیر و امید برای رفع آن ها این کار را از سال 95 آغاز کرده است و سال 97 از این حیث برای کشور سرنوشت ساز خواهد بود.
وی ادامه داد: آبادی ها، مزرعه ها، مکان ها و روستاها دارای شناسنامه ای می شوند که در همه سطوح در برنامه ریزی، سیاست گذاری و آمایش سرزمینی کارایی داشته و دستگاه های متولی عمران و آبادانی کشور می توانند از آن استفاده کنند.
وی اضافه کرد: درجه بندی نیز تلاشی در جهت شناخت بهتر ظرفیت های استان ها، شهرستان ها، شهرها و روستاها است.
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور اظهار داشت: درجه بندی روستاها بر اساس اقلیم، برخورداری ها و مولفه بسیار مهم مشارکت مردمی انجام می شود و نیازمند فراهم ساختن بسترها برای افزایش بیشتر مشارکت مردم در امور هستیم.
وی درحاشیه این نشست و در پاسخ به سئوالی در خصوص انتزاع پارسیان (گاوبندی)، گفت: دولت همراه مردم است و مردم از یک سنخ و ملت هستند ولی در عین حال تفاوت های منطقه ای دیده می شود.
جلالی افزود: دولت تدبیر و امید دست به اقدامی که آرامش و صعه صدر را مردم بگیرد نمی زند و کارهای دولت تاکنون خلاف جریان حفظ آرامش مردم هرمزگان نبوده است.
مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری در پاسخ به سئوال دیگری با موضوع درخواست شش استان برای اتصال به دریا عنوان کرد: اطلاعی ندارم، درخواست هایی از استان های مختلف که به دریا برسند وجود دارد.
وی بیان کرد: این خواسته است و همه خواسته ها عملی نیست و این گونه هم نیست که مورد بررسی قرار نگیرد.
به گفته وی، هر تصمیمی که گرفته می شود باید در جهت پیشرفت و عمران ملی و منطقه ای باشد.
جلالی در پاسخ به سئوالی دیگر با موضوع افزوده شدن بر تعداد استان ها، بیان داشت: برنامه ای برای افزوده شدن بر تعداد استان های کشور وجود ندارد و راه هم بسته نیست.
وی ادامه داد: مشخص نیست این امر در جهت عمران و توسعه ملی و رفاه مردم باشد و باید جلوی عطش ایجاد استان های زیاد را بگیریم.
وی یادآور شد: به جای افزودن بر تعداد استان ها باید به فکر برنامه های دیگری همانند تقویت مدیریت ها ، تفویض امور به مدیران و حرکت برنامه ها و اختیارها به سمت مناطق بود که این مطالبه مردم هم است.
بنا به اعتقاد وی، افزودن بر خط کشی ها مطالبه مردم نیست.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر