کد خبر: 32560
A

مردم با کمک های گسترده به زلزله زدگان حس نوع دوستی خود را نشان دادند

امام جمعه یاسوج گفت: مردم نوع دوست ایران از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد با کمک‌هایشان به زلزله زدگان غرب کشور همبستگی و نوع دوستی خود را در مواقع سخت به خوبی نشان دادند.

مردم با کمک های گسترده به زلزله زدگان حس نوع دوستی خود را نشان دادند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار کرد: در این روزها بیش از 20 میلیارد ریال در کهگیلویه و بویراحمد به زلزله زدگان غرب کشور اهدا شد و این کمک ها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: گرچه همدردی‌ها و کمک‌های مردم سراسر کشور و مسئولان التیام بخش دردهای زلزله زدگان بوده اما باید قبول کرد حال آنها در این روزهای سخت و سرد که هم عزیزانشان و هم خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند، قابل وصف نیست.
امام جمعه یاسوج بیان کرد: بسیاری از افرادی که برای کمک و اهدا اقلام در کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا کردند خود از افراد نیازمند بودند و از هیچ تلاشی دریغ نداشتند.
حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: مردم این استان در این روزهای سخت و سرد کرمانشاه مقتدرانه و سلحشورانه حماسه آفریدند و در یاری رساندن به آنها پیشقدم بودند.
وی عنوان کرد: زلزله غرب کشور امتحان الهی بوده که باید این فرصت را از دست ندهید زیرا که هر کس مسلمانی یا مظلومی را یاری رساند خداوند فراموشکار نیست.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان تا کنون (ظهر جمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
خطیب جمعه یاسوج در ادامه خطبه ها گفت: تشکیل حکومت در مدینه توسط پیامبر (ص) بیانگر جدا نبودن دین از سیاست است و پذیرفتن دین اسلام توسط کشور با سابقه ایران یکی از افتخارهای این مردم محسوب می شود.
وی با بیان اینکه سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام (ص) یکی از بزرگترین حادثه های تلخ بشری بوده اظهار کرد: این حادثه تا قیامت جبران پذیر نیست.
وی همچنین با اشاره به شرایط زمانی و جفاهای وارده بر فرزندان رسول خدا (ص) شهادت مظلومانه کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) را یکی از بزرگترین مصیبت‌های خاندان اهل بیت پیامبر (علیهم السلام) دانست و افزود: امام حسن مجتبی (ع) با نیرنگ معاویه به دست همسرش مسموم و به شهادت رسید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر