کد خبر: 33715
A

مشکلات توسعه زیرساختهای چابهار را به رهبری گزارش می کنم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه چابهار نقش ملی و بین المللی برای توسعه منطقه دارد گفت: مشکلات موجود در مسیر توسعه زیرساختهای چابهار را برای پیگیری بهتر به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی گزارش می کنم.

مشکلات توسعه زیرساختهای چابهار را به رهبری گزارش می کنم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کمال خرازی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری و معتمدان شهرستان چابهار اظهار داشت: چابهار یکی از بهترین نقاط تجاری و اقتصادی ایران است و باید مسئولان برای توسعه شاخص ها در بخش های مختلف تلاش مضاعفی انجام دهند.
وی بیان کرد: توسعه ملی سبب توسعه محلی و منطقه ای می شود و باید مردم چابهار در کنار بهره گیری از ظرفیت های خدادادی با کار و تلاش بیشتر از زندگی و رفاه بهتری برخوردار شوند.
وی افزود: تلاش های خوبی برای توسعه این منطقه در حال انجام است و برای برون رفت از مشکلات باید تلاش های بیشتری از سوی مسئولان انجام شود.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: گزارش بازدید از چابهار را خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه می کنم تا تصمیمات لازم در این مورد را اتخاد کنند.
خرازی به سفر رئیس جمهوری به چابهار اشاره کرد و افزود: مقامات کشوری دید مثبتی به توسعه چابهار دارند.
استاندار سیستان وبلوچستان نیز در این نشست اظهار امیدواری کرد مسائل و مشکلات شهرستان چابهار از طریق مسئولان کشوری مرتفع شود.
سید دانیال محبی افزود: چابهار موقعیت مناسبی در زمینه های مختلف تجاری و اقتصادی دارد و باید برای توسعه زیرساخت های آن تلاش شود.
به گزارش ایرنا، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و هیات همراه دیروز /سه شنبه/ وارد فرودگاه کنارک شدند و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار چابهار قرار گرفتند.
این هیات در سفری سه روزه علاوه بر بازدید از ظرفیت های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی، گردشگری و صنعتی چابهار در نشست هایی با مسئولان و فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات پیش رو را مورد رسیدگی قرار می دهند.
در این سفر اعضای شورای راهبردی روابط خارجی و استاندار سیستان و بلوچستان از طرح های بزرگ اقتصادی و صنعتی در دست اجرا نظیر کارخانه فولاد، طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، اسکله صیادی و گردشگری و نوار ساحلی چابهار - گواتر دیدن می کنند.
برگزاری نشست های تخصصی با مدیران پروژه های بزرگ نظیر راه آهن چابهار- سرخس، مجتمع پتروشیمی توسعه نگین مکران و راه آهن از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این سفر است.
بازدید از منطقه حاشیه نشینی کمب، بنادر صیادی رمین، پسابندر و کنارک، شهرک صنعتی کنارک و منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار از دیگر برنامه های سفر رئیس و اعضای شورای راهبردی روابط خارجی به سواحل مکران (چابهار وکنارک) است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر