کد خبر: 33981
A

عارف: چرا پیگیری مطالبات معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟

محمدرضا عارف گفت: چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا عارف در مراسم افتتاحیه کنگره فوق‌العاده انجمن اسلامی معلمانایران ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: راهبرد اصلی ما در گفتمان اصلاحات - که آن را گفتمانی برآمده از انقلاب وخط امام می‌دانیم - حضور در صحنه است، از منافع فردی به خاطر منافع حزبی و ازمنافع حزبی به خاطر منافع جریانی و از منافع جریانی نیز به خاطر منافع ملی عبور می‌کنیم.

عارف با تاکید بر اینکه دغدغه ما اجرایی شدن اسناد بالادستی است،تصریح کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی با بحران‌هایی اساسی مواجهیم. و اگر فکر عاجلیبرای حل آسیب‌های اجتماعی نکنیم، نظام در آینده با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد. 

وی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه را تربیت نسل نوجوان وجوان کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم با این معضلات برخورد کنیمباید توجه خودمان را به معلمان معطوف کنیم. 

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا داشتمنقش معلم را در چند زمینه مشخص، برجسته کنم، ابراز داشت: حقیقتا معلمان در تمامیحوزه‌ها تاثیرگذار هستند و قطعا مهمترین شاخصه در برنامه‌های توسعه، منابع انسانیما هستند. مزیت ما منابع زیرزمینی نبوده، بلکه مزیت ما نیروی انسانی است و رفتار وشیوه تربیت معلم، این سرمایه را بارورتر می‌کند.

وی با طرح سوالاتی یادآور شد: آیا امروز معلم ما امنیت شغلیدارد؟ آیا معلمان می‌توانند نقشی را از آنها انتظار داریم، محققکنند؟ حدود دو سال پیش در جمعی عرض کردم که اگر به جایی رسیدیم کهاولویت شغلی نخست همه فرزندان‌مان در خانواده‌ها معلم شدن باشد.

عضو کمیسیون آموزش و پرورش در مجلس ادامه داد: وقتی معلمان برایپیگیری مطالبات و احقاق حقشان مجبور است تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یکمشکلی هست. چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی وضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است

عارف بیان اینکه اگر زندگی برجسته‌ترین دانشمندان کشورمان رامطالعه کنید، بی‌شک یکی از نقاط عطف را تاثیر یک معلم می‌یابیم، عنوانکرد: من کسی نیستم، یک معلم کوچکم اما وقتی زندگی خود را مرور می‌کنممتوجه می‌شوم آنچه امروز هستم، مدیون دو معلم و یک مدیر مدرسه است.

وی با اشاره به لزوم توجه بر مطالبات معلمان تاکید کرد: برایاینکه ببینیم آیا وظایف‌مان را در قبال معلمان به خوبی انجام داده‌ایم باید ببینیماولا فرزندانمان معلمی را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند و نیز باید ببینیم کهآیا مطالبات معلمان را مورد توجه می‌دهیم و ببینیم وضعیت معیشتی معلمان در وضعیتمناسب است یا نه!

 

لازم به ذکر است؛ در ابتدای کنگره انجمناسلامی ایران، فاطمه سعیدی نمایندهاصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی بهمناسبت برگزاری کنگره فوق‌العاده این تشکل اصلاح‌طلب را قرائت کرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر