کد خبر: 34327
A

عضو گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس؛ بانوان ایران فعالیت‌های اجتماعی خوبی دارند

عضو گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زنان می توانند سفیران صلح در دنیا باشند، گفت: بانوان ایران فعالیت های اجتماعی خوبی دارند.

عضو گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس؛ بانوان ایران فعالیت‌های اجتماعی خوبی دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زهرا ساعی امروز - شنبه - در دیدار «یانوش لواندوفسکی» نماینده پارلمان اروپایی و رئیس هیأت روابط با ایران در پارلمان اروپایی گفت: زنان در ایران روند روبه رشدی داشته و امروزه در پارلمان ایران 17 زن از احزاب سیاسی مختلف حضور دارند و این مهم در پارلمان های شهری نیز دیده می شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان متخصص در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت های اجتماعی خوبی دارند، افزود: خوشبختانه فعالیت در جلوگیری از بروز مسائل و آسیب های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان از سوی جامعه زنان روبه رشد است.
عضو گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس با اشاره به اینکه خانواده در ایران اسلامی محور و رکن مهمی تلقی می شود و زنان در تحکیم این حوزه نقش مهمی بر عهده دارند، تصریح کرد: بر این اساس نمایندگان در مجلس شورای اسلامی در عرصه های مختلف تلاش می کنند با جامعه بانوان ارتباط بیشتری برقرار کنند تا با دغدغه های آنان بیشتر آشنا شوند. به عنوان مثال لایحه ای در حوزه زنان تهیه شده که به مجلس آمده و به مسائلی مانند امنیت زنان و غیره می پردازد.
ساعی همچنین با اشاره به اینکه خوشبختانه زنان ورزشکار ایرانی در میادین بین المللی حضور پررنگی داشته و توانسته اند افتخار آفرینی کنند، ادامه داد: این مهم در حالی است که بانوان ایرانی در عرصه های علمی نیز خوش درخشیده اند.
عضو گروه روابط با پارلمان اروپا در مجلس شورای اسلامی با اشاره محورهای دیگر مطرح شده در این دیدار، ادامه داد: با توجه به تعامل کنونی و توسعه روابط زنان پارلمان طرفین، می توان اقدام به انتقال تجربیات کرد.
ساعی اظهار کرد: متاسفانه حوزه زنان و بنیان خانواده دچار آسیب های گوناگونی شده که با توجه به اقدامات انجام شده برای بهبود شرایط، تجربیات خوبی وجود دارد که می توان آنها را در اختیار پارلمان اروپا قرار داد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه زنان و کودکان بسیاری از سوی تروریسم بین الملل کشته شده اند، تصریح کرد: بر این اساس زنان می توانند اقدامات اساسی برای توسعه صلح و ثبات قدم بردارند که رواج این مهم را می توان از طریق پارلمان های دوستی آغاز کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر