کد خبر: 34448
A

معاون دفترسیاسی استانداری بوشهر:احزاب فعالیت خود را با قانون جدید تطبیق دهند

معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: احزاب استان باید فعالیت خود را با قانون جدید که ابلاغ و به مرحله اجرا درآمده تطبیق دهند و فعال تر شوند.

معاون دفترسیاسی استانداری بوشهر:احزاب فعالیت خود را با قانون جدید تطبیق دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، خسرو دهقانی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با مسئولان دفاتر احزاب گناوه در فرمانداری این شهرستان افزود: در قانون جدید تفاوت هایی نسبت به قانون قبل وجود دارد که باید احزاب آنان را مدنظر قرار دهند و به آن پای بند باشند.
وی با بیان اینکه قانون جدید باید مهم و کاربردی شود، گفت: یکی از موارد افتراق قانون جدید با قدیم که باید در مرام نامه احزاب ذکر شود، التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه است.
وی اظهارکرد: یکی از عوامل مهم که در وضع قانون جدید درنظرگرفته شده تبدیل احزاب کوچک به بزرگتر است تا از حالت پراکندگی در آمده و بیشتر فراگیر شوند.
معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: در قانون جدید احزاب باید در مراکز استانها شعبه و در شهرستان ها دفاتر حزبی دایر کنند تا بتوانند بصورت قانونی فعالیت داشته باشند.
وی افزود: دولت توجه ویژه ای به فعال کردن هرچه بیشتر احزاب داشته و در این ارتباط ردیف بودجه ای برای کمک و حل معضلات مالی آنها بصورت یارانه مصوب شده که امسال پرداخت می شود.
معاون دفتر سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: احزاب با گسترش دامنه فعالیت و افزایش اعضای خود قوی تر شوند و مشکلات مالی خود را برطرف کنند تا نیازی به دولت نداشته باشند.
دهقانی بیان کرد: فعالیت احزاب در کشور بیشتر در انتخابات نمود پیدا می کند و در تشویق و ترغیب مردم به حضور پای صندوق های رای ارزشمند است اما دیگر کار ویژه های احزاب که ارزش آنها کمتر از انتخابات نیست مغفول مانده و باید احیا و فعال شوند.
وی گفت: یکی از مسایل مهم که احزاب باید مدنظر قراردهند نقش آفرینی در توسعه مناطق خود با همفکری و مشارکت یکدیگر است که حتی در احزاب ملی به آن پرداخته نمی شود.
دهقانی گفت: کار ویژه های احزاب باید خواسته و تقاضاهای مردم و معضلات و مشکلات مناطق خود را پیگیری و برنامه ریزی کرده و با تبدیل به بسته های سیاسی به فرمانداری و شهرداری ارایه دهند.
وی اظهارکرد: اگر احزاب نتوانند کارویژه های خود را فعال و برنامه ریزی کنند اثرگذار نخواهند بود.
فرماندارگناوه هم بابیان اینکه احزاب زمینه ساز توسعه سیاسی هستند، گفت: احزاب باید طوری عمل کنند که اعتماد مردم را به خود بازگردانند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: فعالیت احزاب تنها به فصل انتخابات معطوف نشود بلکه باید در دیگر فصل ها هم استمرار داشته باشند.
وی از مسئولان احزاب خواست در احزاب خود نقش آفرینی و ظرفیت و توان خود را برای توسعه شهرستان بکار ببرند و نشست های مداوم برگزار کنند.
فرماندارگناوه گفت: آموزش و اعتماد و پای بندی به مرامنامه احزاب و همدیگر مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گناوه گفت: این نشست بادستور کار آشنایی با قانون جدید احزاب که سال گذشته ابلاغ شده و آغازی برای گفت وگوی احزاب با محوریت توسعه شهرستان است برگزار شده است.
حسین امیری افزود: فرمانداری آمادگی کامل برای همکاری با احزاب و استفاده از ظرفیت آنها در توسعه شهرستان دارد.
دراین نشست که مسئولان و نمایندگان احزاب موتلفه اسلامی، اعتدال و توسعه شهرستان، اسلامی کار، ندای ایرانیان و اعتماد ملی حضور داشتند از متولیان این برنامه تقدیر و به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.
تشکیل خانه احزاب، برگزاری نشست های مستمر، بهره گیری مسئولان از نقطه نظرات آنان در پیشبرد توسعه پایدار منطقه، سازماندهی احزاب و پرهیز از سیاست حذفی با روی کارآمدن دولت ها از عمده مطالب مطرح شده بود.
قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب 1394/11/4 مجلس شورای اسلامی در تاریخ 1395/8/8 از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تأیید و در تاریخ 1395/8/22 جهت اجرا ابلاغ شد.
این قانون از تاریخ لازم الاجرا شدن جایگزین قانون 'فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت های دینی شناخته‌شده'، مصوبه 1360/6/7 مجلس شورای اسلامی خواهد شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
**
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر