کد خبر: 35378
A

زنگنه از تمدید توافق اوپک برای کاهش عرضه نفت تا پایان 2018 خبرداد

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران ، تمدید توافق کاهش عرضه نفت اوپک تا پایان سال 2018 را اعلام کرد.

زنگنه از تمدید توافق اوپک برای کاهش عرضه نفت تا پایان 2018 خبرداد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، زنگنه این موضوع را پس از پایان نشست 173م کنفرانس اوپک در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد و این مطلب در بیانیه ای رسمی اوپک نیز اعلام خواهد شد.
در لحظه تنظیم این خبر ساعت 18 به وقت وین، سومین نشست وزیران نفت اوپک و غیراوپک در جریان است و هنوز معلوم نیست که روسیه نیز با تمدید 9 ماهه کاهش عرضه موافقت خواهد کرد یا خیر.
زنگنه همچنین اعلام کرد که همچنین مقرر شده است تولید نفت لیبی و نیجریه نیز در حد تولید آنها در سال 2017 محدود بماند. وی خاطرنشان کرد که تولید این دو کشور از 2.8 میلیون بشکه در روز فراتر نخواهد رفت.
وی همچنین خاطرنشان کرد که بحثی درباره بررسی مجدد یا مرور این تصمیم در نشست ماه ژوئن مطرح نشد .
نشست اوپک حدود یک ساعت بیشتر از زمان مقرر به طول انجامید و کنفرانس خبری که قرار بود پس از پایان نشست وزیران اوپک و غیراوپک برگزار شود نیز با تاخیر برگزار خواهد شد.
اوپک در نشست رسمی 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 1395) در وین با کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود برای کمک به تنظیم بازار جهانی موافقت کرد. ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گینه استوایی ، گابن ، عراق ، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک هستند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه ، جمهوری آذربایجان ، بحرین ، بروئنی ، قزاقستان، مالزی ، مکزیک ، عمان ، سودان و سودان جنوبی را با خود همراه سازد. این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند و به این ترتیب از اول سال 2017 روزانه 1.8 میلیون بشکه از عرضه جهانی نفت کاسته شد . وزیران نفت و انرژی کشورهای اوپک و غیراوپک در نشست چهارم خرداد امسال با تمدید توافق کاهش تولید نفت برای 9 ماه دیگر، یعنی تا پایان مارس 2018 (اواسط فروردین 1397) موافقت کردند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر