کد خبر: 35506
A

دیدار سفیر ایران در بلاروس با وزیر حمل و نقل این کشور برای گسترش همکاری ها

در دیدار روز گذشته مصطفی اویسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس با آناتولی سیواک وزیر حمل و نقل این کشور، موضوعات مربوط به حمل و نقل بین جمهوری اسلامی ایران و بلاروس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دیدار سفیر ایران در بلاروس با وزیر حمل و نقل این کشور برای گسترش همکاری ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در این نشست که در مینسک پایتخت بلاروس برگزار شد؛ سفیر ایران برگسترش همکاری های دوجانبه و چندجانبه دوکشور در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای درچارچوب همکاری های کریدور شمال-جنوب تاکید کرد و فعال شدن این کریدور را موجب صرفه جویی در هزینه های اقتصادی و زمان حمل از کشورهایی نظیر هند و ایران به بلاروس، کشورهای حوزه بالتیک و اسکاندیناوی توصیف نمود.
وزیر حمل و نقل بلاروس نیز با تاکید بر کریدور شمال - جنوب و استقبال از توسعه مناسبات حمل و نقل زمینی و تسهیل ارتباط هوایی بین دوکشور؛ بر گسترش همکاری ها در چارچوب کمیته حمل و نقل دو کشور تاکید کرد و آن را در جهت منافع اقتصادی بلند مدت صنعت حمل و نقل دو کشور دانست.
همکاری در تولید ماشین آلات راه سازی و حمل و نقل یکی دیگر از موضوعات مذاکرات روز گذشته سفیر ایران در بلاروس با وزیر حمل ونقل این کشور بود. طرف بلاروسی دراین خصوص اعلام آمادگی کرد از توسعه همکاری های شرکت های بلاروسی با شرکت های ایرانی در زمینه تولید تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با صنعت حمل ونقل؛ حمایت کند.
جمهوری بلاروس با مساحت 207 هزار و 600 کیلومتر مربع و نزدیک 10 میلیون نفر جمعیت در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان و لیتوانی قرار دارد و پس از فروپاشی سال 1991 شوروی استقلال یافت.
اروپام**3234**
ناشر: فریبا مدنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر