کد خبر: 35972
A

خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی در بخش های معدن، کشاورزی، تجارت و صنعت حمل و نقل برای گسترش همکاری ها با کشور های منطقه دارد

استاندار خراسان جنوبی در جلسه مشترک رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و کنسول پاکستان گفت؛ با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی در بخش های معدن، کشاورزی، تجارت و صنعت حمل و نقل برای گسترش همکاری ها با کشور های منطقه ای دارد؛ تصریح کرد: می توانیم با گسترش همکاری ها در بخش های مختلفی مانند معدن، صنعت، کشاورزی، صادرات و واردات، تجارت و ترانزیت با کشور های منطقه خصوصا کشور های آسیای میانه روابط خود را گسترش دهیم.

خراسان جنوبی ظرفیت های زیادی در بخش های معدن، کشاورزی، تجارت و صنعت حمل و نقل برای گسترش همکاری ها با کشور های منطقه دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، استاندار خراسان جنوبی در نشست مشترک رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، کنسول پاکستان،مسئول امور کنسولی سفارت تاجیکستان و دبیر دوم سر کنسول گری افغانستان با اشاره به ظرفیت های استان خراسان جنوبی در حوزه صنایع معدنی و گیاهان دارویی افزود: بیش از ۳۶ نوع ماده معدنی در استان موجود است که اخیراً معادن غنی لیتیم نیز در بخش هایی از استان شناسایی شده است.

دکتر محمد مهدی مروج الشریعه یادآور شد: خواستگاه اصلی معادن ذغال سنگ کشور خراسان جنوبی است چرا که بیش از ۵۵ درصد از کنسانتره ذغال سنگ در این استان تولید می شود.

**بخش معدن از مهمترین محور های توسعه استان است.

مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بخش معدن از مهمترین محور های توسعه استان است.عنوان کرد: در بخش اکتشاف معدن نیز زمینه فعالیت زیادی در استان موجود است و پیش بینی ما این است که عناصر کمیاب معدنی دیگری در استان یافت شود.

وی افزود: برخی محصولات کشاورزی همچون عناب و زرشک خاص این استان است و در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد تولید این دو محصول در کشور از مزارع و باغات این استان تامین می شود.

مروج الشریعه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی یک کلکسیون کامل از گیاهان دارویی است اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت های اقتصادی ما در استان، حمایت و گسترش فراوری گیاهان دارویی است که به طور طبیعی در نقاط مختلف استان روییده اند.

به گفته وی، به دلیل وجود کویر و وسعت این نعمت خدادادی در استان، توسعه صنعت پرورش شتر از مهمترین محورهای مد نظر خراسان جنوبی است که در این زمینه نیز چندین سرمایه گذار خارجی و داخلی نیز ورود کرده اند.

**گسترش آموزش، بهداشت و خدمات معیشتی و حقوقی از مهمترین فعالیت های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان است.

موگلتاز ودای مامو، رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در منطقه شرق کشور نیز در ادامه این دیدار ، از همکاری های نمایندگی وزارت امور خارجه و دفتر امور اتباع خارجی استانداری خراسان جنوبی تقدیر کرد و افزود: ارائه خدمات در حوزه های آموزش، بهداشتی و معیشتی و حقوقی به پناهندگان از مهمترین فعالیت های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان است.

وی تصریح کرد: به عنوان یک نماینده رسمی جامعه بین المللی در امور پناهندگی باید اذعان کنم حمایت دولت و ملت ایران از پناهندگان به این کشور، در مقایسه با سایر کشور ها بسیار چشمگیر تر است که باید بابت این موضوع از همه فعالین این بخش تشکر کنم.

در ادامه این نشست، کنسول پاکستان، مسئول امور کنسولی سفارت تاجیکستان و دبیر دوم سر کنسول گری افغانستان نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در همایش سرمایه گذاری، تولید و اشتغال ، محور های مشترک توسعه ای استان را مورد تاکید قرار دادند و اظهار امیدواری کردند تا در این نشست بتوانند زمینه گسترش فعالیت های اقتصادی را با استان خراسان جنوبی فراهم کنند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر