کد خبر: 36321
A

پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه کنارگذر شمالی البرز / کنارگذرشمالی، کرج را از بن بست ترافیک خارج می سازد

استاندار البرز صبح پنجشنبه را به بازدید از روند تکمیل پروژه کنارگذر شمالی استان اختصاص داد و گفت: با تکمیل این طرح که نقش بسزایی در برون از ترافیک دارد،کرج از بن بست ترافیکی خارج خواهد شد.

پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه کنارگذر شمالی البرز / کنارگذرشمالی، کرج را از بن بست ترافیک خارج می سازد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر محمدعلی نجفی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه کنار گذرشمالی استان  که در کارگاه عمرانی این طرح با حضور شهردار کرج و مجریان پروژه برگزار شد، گزارشی از روند اقدامات انجام شده برای تکمیل پروژه کنار گذرشمالی استان دریافت کرد و با قدردانی از تلاش های صورت گرفته تا کنون گفت: نگاه بزرگ و عمیق و اندیشه ای سترگ از سوی شهرداری وجود داشته که برای اجرای چنین پروژه ای در بدو امر  515 میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی افزود: با همراهی شورای شهر کرج و تجارب ارزشمند توام با علم و تجربه و عمل از سوی شهردار کرج و افق دید بلند، شاهد توسعه و رونق شهر خواهیم بود.

دکتر نجفی بیان کرد: پروژه با سرعت بیشتری شتاب گیرد، گفت: تمام کمک های استان به شهرداری برای تکمیل طرح های توسعه صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه های سیاسی و بخشی  برای تکمیل این طرح وجود نداشته باشد، تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه استان در بودجه سال 97 بودجه مناسبی را برای این طرح  ببیند.

استاندار البرز گفت:دولت شرایط مالی سختی را طی می کند و اتفاقات و حوادث اخیر قابل درک است با این وجود نهایت کمک را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در خصوص رفع معارضین و آزاد سازی اراضی در مسیر با دادستان مذاکراتی شده لست.

وی افزود: از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه در کنار اعتبارات ملی و استانی شاهد تکمیل آزاد راه همت خواهیم بود.

وی بیان کرد: این طرح ملی و گذر بیش از 20 استان مواصلاتی را دارد.

* البرزنشینان تاوان ترددهای چندین میلیونی را می دهند

وی در ادامه با تاکید بر توجه به اولویت های زیست محیطی و بهبود وضعیت آلودگی هوای این استان که بخش عمده ای ناشی از ترددهای ملی است،افزود: کرج روزی تفرجگاه پایتخت نشینان بوده است، البرنشینان در حال حاضر تاوان ترددهای چندین میلیونی را می دهند، این حق مردم کرج نیست و ظلمی است که بر کرجی ها روا می شود.

وی در ادامه با تاکید بر همراهی سه قوا در این زمینه بیان کرد: ازاد راه شمال نیز با جدیت در حال تکمیل است و با بهره برداری  بخش نخست این طرح تا فروردین ماه ترافیک قسمتی از این حوزه نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

*پیش بینی توقفگاه ویژه مسافران عبوری از کنارگذرشمالی کرج

نصیری شهردار کرج نیز در بخشی از این نشست گفت: در طول پروژه پهنه 100 متری در حاشیه بزرگراه بعنوان پهنه حفاظت دیده شده است.

وی افزود: این حاشیه با کاربری توقفگاه مسافران و برخورداری از بسیاری مراکز خدماتی مورد نیاز مسافران و گردشگران دیده شده است.

خسرو ارتقایی نیز از پیش بینی طرح ویژه ای برای تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور برای این طرح،جهت عدم قرارگیری معارضین در آینده برای این پروژه خبر داد.

پروژه بزرگراه شمالی کرج، سال 95 کلید خورده است.بانک شهر و شهرداری مشارکت اجرای این طرح را عهده دار هستند. پیمانکار تعهد کرده ظرف 24 ماه این طرح را به اتمام برساند.

این پروژه به طول 17/6 کیلومتر است و تا کنون 27/91 پیشرفت فیزیکی داشته است.

این طرح از جنوب رودخانه کرج با 11 تقاطع غیرهمسطح از منطقه حصار، ادامه بزرگراه همت را در اراضی شمالی کرج در می نوردد. تعدیل ترافیک جنوب به شمال کرج اصلی ترین ماموریت این طرح بشمار می رود.مطالعات زیست محیطی این پروژه نیز انجام شده است. این طرح ترافیک شمال و شمال غرب کشور را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

استاندار البرز در ادامه با همراهی مسئولان به صورت میدانی روند پیشرفت فیزیکی این طرح را مورد بررسی قرار داد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر