کد خبر: 36421
A

بزرگترین محصول و نعمت استان کرمان، وجود سرمایه‌های اجتماعی است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بزرگترین محصول و نعمت استان کرمان را وجود سرمایه‌های اجتماعی بسیاری همچون سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، حجت الاسلام علیدادی دانست و گفت: وجود آیت الله جعفری منشا برکات فراوانی برای استان کرمان بوده و خواهد بود لذا تاکید مقام معظم رهبری مبتنی بر حفظ شئونات این عالم ربانی است.

بزرگترین محصول و نعمت استان کرمان، وجود سرمایه‌های اجتماعی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله محمدی گلپایگانی پیش از ظهر جمعه در آئین سیاسی و عبادی نماز جمعه کرمان که با حضور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، افزود: امام علی(ع) در وصف پیامبر اکرم فرموده‌اند «شرافت خانوادگی پیامبر(ص) و رافت ذاتی پیامبر(ص) بی نظیر است و هیچ کس شخصیتی مانند پیغمبر نداشته است و ایشان از نوادگان ابراهیم خلیل الله است».
وی با اشاره به ویژگی‌های آیت‌الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، یادآورشد: آیت الله جعفری زندگی ساده و بی ریایی داشته و همواره اقتدا به ولی فقیه خود را سرلوحه زندگی خود قرار داده به طوری که زندگی ایشان یک زندگی متوسط و زیر متوسط ‌بوده و امروز نیز که دیگر در این منسب نمی باشند به این دلیل بوده است که خودشان تقاضا داشتند از این سمت استعفا دهند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه به عملکرد، ویژگی ها و روحیات حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه جدید شهر کرمان اشاره و تصریح کرد: استان کرمان پهناورترین استان کشور است که دارای بهترین معادن، محصولات کشاورزی و ... با بهترین مردمان است اما معتقدم بزرگترین محصول و نعمت استان کرمان، وجود سرمایه‌های اجتماعی بسیاری همچون سردار سلیمانی، حجت الاسلام علیدادی و ... هستند.
آیت الله محمدی گلپایگانی با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: سردار سرلشکر سلیمانی با خدمات مخلصانه خود و با عمل ثابت کرد که سرباز امام زمان(عج) است و جان خود را در دست گذاشت تا داعش را که معتقد بودند هر کس یک شیعه را بکشد جایش در بهشت است، را از بین ببرد و در این زمینه نیز بسیار عالی عمل کرد.
وی با بیان اینکه وجود آیت الله جعفری منشا برکات فراوانی برای استان کرمان بوده و خواهد بود، گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید شئونات آیت الله جعفری در استان کرمان همچون گذشته رعایت شود و همچنان حوزه های علمیه استان در خدمت ایشان خواهند بود و از مسئولین استانی می خواهیم همچون سابق ار برکات و نصایح ایشان استفاده کنند.
 
**** تقویت نماز جمعه، تقویت نظام است
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در ادامه نماز جمعه را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: در 5 مردادماه 1358 اولین نماز جمعه در دانشگاه تهران به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد به گونه ای که در حال حاضر در 900 شهر کشور نماز جمعه برپا می شود.
آیت‌الله سید رضا تقوی، وحدت و یکپارچگی را از شعارهای نمازهای جمعه برشمرد و یادآورشد: نماز جمعه زمینه رشد، بالندگی و تقویت وحدت بین مردم را فراهم می کند بنابراین تقویت نماز جمعه، تقویت نظام است و این نماز، نماز حاکمیت است.
وی با بیان اینکه نمازهای جمعه در نقاط مختلف کشور بخشی از مردم را از اشتباهات دور و ذهن مردم را با معارف اسلامی آشنا می‌سازد، تصریح کرد: امامان جمعه باید خطبه های خود را، بصیرت بخش و آگاهانه بخوانند تا بتوانند بر ایمان مردم بیافزایند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از نماز جمعه به عنوان نماز آگاه‌سازی مردم یاد کرد و گفت: حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل می‌کند و در امنیت وحدت اجتماعی ما نقش دارند.
آیت الله تقوی از آیت الله جعفری که بیش از چهار دهه به وظایف خود در مسند خطابت جمعه و خدمت به مردم پرداخته است، تجلیل کرد و افزود: آیت الله جعفری سلامتی و عمرش را در خدمت مردم گذاشت و بنده به این روحانیت افتخار می‌کنم، ایشان حدود 50 سال در عرصه سیاسی فعالیت داشته‌است.
وی مردم کرمان را مردم قدرشناسی دانست و یادآورشد: حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه جدید کرمان نیز از فرزندان کرمان سکاندار هدایت و موعظه مردم را عهده دار شده‌اند، ایشان از چهره‌های علمی و عضو هیات علمی دانشگاه می باشند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر