کد خبر: 36460
A

طرح مهم دولت برای رفع فقر مطلق در سال 97/درخواست روحانی برای اصلاح شرایط پرداخت یارانه نقدی/۳

روحانی گفت: در سال آینده باید حداقل زندگی مردم و استاندارد حداقل را برای زندگی مردم تعیین کنیم. این چیزی است که در سال 97 اعلام خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان که امروز برای تقدیم لایحه بودجه سال 97 در مجلس حضور یافته بود در ادامه سخنانش گفت: سرمایه گذاری وقتی در کشور ما انجام می شود که سرمایه گران نباشد، باید سرمایه را ارزان کنیم. اگر می خواهیم در صادرات غیرنفتی رقابت کنیم. باید تسهیلات بانکی برای سرمایه گذاران ارزان در بیاید. سرمایه گذاری خارجی امروز سهل تر و اسان تر شده است.

وی افزود: قراردادهایی که با دولت ها و بانک های اسیایی و اروپایی بستیم ده ها میلیارد تومان اعتبار در اختیار ما گذاشته که قابل بهره برداری است. با آوردن این سرمایه در کنار سرمایه داخلی می توانیم تحول بزرگ در اشتغال درست کنیم.

اهم اظهارات رئیس دولت را بخوانید؛
*از طریق اصلاح قیمت ها رقمی که به دست خواهیم اورد معادلش را از صندوق توسعه می گیریم و این دو با هم در بانک ها قرار می گیرد و بانک هم سهم خودش را روی این می گذارد. این مجموعه منبع جدیدی برای اشتغال بویژه در بافت فرسوده و صادرات غیرنفتی و ...است. اولین ویژگی بودجه سال 97 موضوع اشتغال است. این بزرگترین نکته ای است که در بودجه 97 آمده است. دولت می گوید ما سال آینده با تجهیز این منابع می تواینم حرکت بزرگی در اشتغال بوجود آوریم. این مساله مهم در بودجه سال 97 است.

*موضوع دوم مساله رفع فقر است. این بودجه برای رفع فقر است.این بودجه و تبصره 14 آن برای این است که ما بتوانیم به هدف رفع فقر مطلق برسیم. برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران یک قدم بسیار مهم و بزرگ برای استانداردسازی زندگی اقشار آینده در سال آینده برخواهد داشت. وعده ای که دادیم این است که رفع فقر مطلق از بودجه 97 آغاز می شود. همه شما برای فقرا نگرانید و حق با شماست. همه می دانیم اقشاری در این کشور شرایط زندگی خوبی ندارند. در سال 96 برای آنهایی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند پرداختی بیش از 3 برابر سال گذشته داشتیم.. این اولین قدم مهمی است که دولت برای رفع فقر برداشته است.

*در سال آینده باید حداقل زندگی مردم و استاندارد حداقل را برای زندگی مردم تعیین کنیم. این چیزی است که در سال 97 اعلام خواهیم کرد. این را در یکی دو استان به شکل پایلوت اجرا خواهیم کرد. استاندادی را برای حداقل زندگی تعیین می کنیم. اعلام می کنیم هرکسی زندگیش پایین تر از این استاندارد است اعلام کند و می تواند در یک سازمان حمایتی ثبت نام کند و ما نظام تامین اجتماعی سال اینده به صورت گسترده اغاز خواهیم کرد. می خواهیم تمام اقشار ضعیف جامعه از حداقل زندگی استاندارد برخوردار شوند اینکار از بودجه 97 شروع می شود. ما از نمایندگان می خواهیم در بحث یارانه اصلاحات لازم به دست شما با کمک دولت انجام دهید. در همین راستا سازمان تامین اجتماعی تبدیل می شود به یک صندوق رفاه اجتماعی امید. شرایط جدیدی را برای یارانه نقدی به وجود می آید. نمایندگان محترم مجلس باید با هم کار کنیم و هم دیگر را یاری کنیم باید خواست مردم را فراهم کنیم هر آنچه به دست امد برای مخارج دیگر بر نمی گیرد هر آنچه در تبصره 14 به دست آید برای رفع فقر یا کارهای بخش سلامت هزینه می کنیم.
اولی اشتغال، رفع فقر، تعریف یک استاندارد برای حداقل زندگی، سیستم دقیق پایشی و نظام جدید تأمین اجتماعی برای همه مردم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر