کد خبر: 37123
A

بازگشت استان به شرایط پایدار زیست محیطی نیازمد توجه مسئولان در تراز ملی است

استاندار قم با تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبارات و اجرای برنامه های مقابله با بیابان زایی در استان قم اظهار داشت: بازگشت استان به شرایط پایدار زیست محیطی نیازمد توجه مسئولان در تراز ملی است.

بازگشت استان به شرایط پایدار زیست محیطی نیازمد توجه مسئولان در تراز ملی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،  سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه بررسی برنامه عمل استان قم برای مقابله با گرد و غبار که در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به قرار گرفتن استان قم در مرکز کشور و مجاورت 6 استان اظهار داشت: افزایش نواحی بیابان در این استان بخش قابل توجهی از کشور را درگیر خواهد نمود.
وی با بیان اینکه استان قم به لحاظ مساحت بیابان های مستعد تولید گرد و غبار رتبه ی نخست کشور را دارد افزود: عدم توجه به حق آبه های زیست محیطی و نیز کاشت مراتع می تواند قم و سایر استانهای همجوار از جمله تهران را با بحران مواجه سازد.
استاندار قم با اشاره به افزایش 50 برابر گردو غبار در استان قم طی دهه های اخیر خاطرنشان کرد: بازگشت استان به شرایط پایدار زیست محیطی نیازمند توجه ویژه مسئولان در تراز ملی است.
صادقی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از شرایطی که غیرقابل بازگشت خواهد بود باید هرچه سریعتر  برنامه های هماهنگ، دقیق و کارشناسی برای مقابله با گرد و غبار اجرایی شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر