کد خبر: 37287
A

ایجاد ١٥ بازارچه رسمى براى صادرات و واردات کالا در مناطق

دکتر رحمانی فضلی: در مناطقی که با پدیده کولبرى مواجه بوده ایم ١٥ بازارچه رسمى ایجاد و معرفى کردیم تا از این پس تمامى تبادلات کالا از طریق این بازارچه هاى مرزى صورت بگیرد و کولبرى جمع آورى شود.

ایجاد ١٥ بازارچه رسمى براى صادرات و واردات کالا در مناطق
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه مشترک با نمایندگان هیأت اتاق بازرگانی ایران طی سخنانی اظهار داشت: مصوبه اى را در خصوص کولبران به دولت ارائه کردیم و تصویب شد که موضوع کولبری ها را به طور کلی جمع کنیم که البته این کار احتمالا آثار اجتماعی و امنیتی دارد اما برای این موضوع هم تدبیر شد لذا با توجه اینکه درآمد اصلى این کار به جیب کولبران نمى رود و همچنین براى حفظ کرامت افراد در جهت حمایت از آنها تصمیماتى اتخاذ کردیم.
وى در ادامه افزود: در این مناطق که با پدیده کولبرى مواجه بوده ایم ١٥ بازارچه رسمى ایجاد و معرفى کردیم تا از این پس تمامى تبادلات کالا از طریق این بازارچه هاى مرزى صورت بگیرد و کولبرى جمع آورى شود.
وزیر کشور تاکید کرد: در همین زمینه کسانی که در محدوده ۲۰ و ۵۰ کیلو متری در شهرها و روستاها ساکن هستند با شرط حداقل ۳ سال سکونت در روستاها می توانند از کارت های ویژه و یا کارت پیله ورى و یا هر عنوان دیگرى بهره مند شوند تا بتوانند از همین محل ها اقدام به تبادل کالاها کنند.
رحمانى فضلى گفت: تبادلات کالاها از طریق این ١٥ بازارچه مرزى با اعمال تخفیف ویژه در مالیات، عواض و ... انجام مى شود تا براى این افراد هم به صرفه باشد همچنین از سوى دیگر با این اقدام نظارت هاى مربوط به استاندارد بودن کالا هم انجام مى شود.
وى با اشاره به بسته شدن مرزها در زمان اعلام رفراندوم کردستان عراق و شرایط خاص منطقه تاکید کرد: در آن شرایط مرزهاى باشماق، تمرچین ‌و پرویزخان تعطیل شدند که مرز باشماق به سرعت و در زمان مقرر باز شد اما دو مرز دیگر به دلیل مسائلى که وجود داشت باز نشدند اما روز گذشته تصمیم گرفته شد که ٢ مرز دیگر تمرچین ‌و پرویزخان امروز بازگشایى شوند که حتما این موضوع را پیگیری می‌کنیم.
وزیر کشور گزارش ارائه شده مبنى بر حضور ٩٠ درصدى استانداران در جلسات شوراى گفتگو دولت و بخش خصوصى در استانها نشان دهنده توجه دولت به بخش خصوصى عنوان کرد و از معاونت اقتصادى وزارت کشور خواست گزارشى از مصوبات و اجراى آنها در هر استان تهیه و مورد ارزیابى قرار گرفته و ارائه شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر