کد خبر: 37396
A

جهانگیری:آنها که از دولت پول می‌گیرند،علیه دولت جوسازى نکنند

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت نباید در جاى سایر قوا بنشیند و هیچ دستگاهى هم نباید به امور قوه مجریه ورود کند گفت:هرکس فکر می‌کند نباید از دولت پول بگیرد، پول را پس بدهد، ما با طیب خاطر این پول را از آنها می‌گیریم، اگر هم کسی از دولت پول می‌گیرد علیه دولت جوسازى نکند.

جهانگیری:آنها که از دولت پول می‌گیرند،علیه دولت جوسازى نکنند

به گزارش  پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری امروز در همایش استاندارانسراسر کشور در وزارت کشور اظهار کرد: استانداران با تدبیر رنج های مردم و تهدیدات کشورهارا کاهش دهند.

وی افزود: مهم ترین اقدام دولت این است که امید و اعتماد به عنوان مهم ترین سرمایه اجتماعی کشور افزایش یابد. بعضی تلاش میکنند مردم را نامید کنند. باید رضایت مردم را به نحو مطلوب بدست آوریم.

اهم صحبت های او در این همایش از این قرار است:

*دولت باید با عهد و پیمانى که با مردم بسته پا بر جا بماند. باید گام‌هاىمحکمى براى تحقق وعده‌ها برداریم، چرا که مهمترین رسالت ما تحقق وعده‌هاى داده شدهبه مردم بوده و مردم نباید احساس کنند این وعده‌ها فراموش شده است.

* باید کاری کنیم که مردم احساس کنند، دولتیدارند که خواسته های آنها را محقق می کند، تقویت حس دولت داری یعنی این حس در مردمپیدا شود که دولت به جد پیگیر مطالعات آنهاست. گروه های خودسر وقتی ایجاد می شود کهحس دولت داری مردم تضعیف شود.

*برای تحقق مطالبات مردم باید دولت را تقویتکنیم،دولت توانمند، نظام را توانمند می‌کند. اشتباه است که عده ای فکر می‌کنند با دولتضعیف می توان نظامی قدرتمند داشت‌.

* در گفت‌وگو با جامعه بیشتر اقدام کنید،دستگاه ارتباطی ما ضعف دارد، مسئولان دولتی با بخش های مختلف جامعه در ارتباط باشید.یک روز اختصاص دهید برای ارتباط و دیدار با مردم.

*{ با اشاره به اینکه مسئولان دولتی بایداز برنامه های دولت دفاع کنند} خیلی بد است یک مسئول دولتی حتی بک بار از برنامه‌هایدولت و رئیس جمهور حمایت نکرده است.

 * برخى می‌خواهندبه هر قیمتى مردم را امیدوار کنند، اما باید کارى کنیم که مردم تغییر را احساسکنند. جامعه باید احساس کند دولت دارد و این دولت انتظارات انها را برآورده می‌کند.

 *تضعیف حس دولتدارى در مردم موجب آشفتگى و بروز گروه‌هاى خودسر می‌شود. تقویت حسدولتدارى امنیت و ثبات را به جامعه باز می‌گرداند، مبناى کار ما باید رضایت مردمباشد و دولت باید از ابزارهاى خود استفاده کند تا رنج مردم کاهش یابد.

* نباید اجازه داد فرصت خدمت به مردم از دستبرود، دولت نباید در جاى سایر قوا بنشیند و هیچ دستگاهى هم نباید به امور قوهمجریه ورود کند. اگر دولت ضعیف شود نظام هم ضعیف خواهد شد. خدمت به مردمو توجه به مطالبات آنها از مهم‌ترین وظایف ماست.

 *از تمام توانمندى کشور باید براى پیشرفتاستفاده کرد. امروز حل مشکلات اقتصادى کشور نیازمند اجماعى است که همه آن رابپذیرند.

* تدبیر و امید شعار نیست و راهبردى استکه باید در همه دستگاه‌هاى ما جارى باشد. عده‌اى گفتند وضعیت اقتصادى کشور بداست، خیر! وضعیت اقتصادى کشور را بد کردند، اما امروز وضعیت اقتصادى کشور در مسیردرستى قرار دارد و باید به آن کمک کنیم تا بهتر حرکت کند.

* ستاد اقتصاد مقاومتى باید جدى گرفته شود و درسیاست‌ها باید آن را بکار بگیریم. از مقام معظم رهبرى براى ابلاغ سیاست اقتصادمقاومتى تشکر می‌کنم و از ایشان می‌خواهم همچنان ما در اجراى این سیاست حمایتکنند. رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند اقتصاد مقاومتى باید نافذالکلمه باشد درحالى که اکنون این وضعیت در اقتصاد مقاومتى وجود ندارد.

* ٢٠ هزار میلیارد تومان اعتبار براى صنایعکوچک و بزرگ در نظر گرفته شده است. پول بیت‌المال باید به دست کسی برسد کهبراى مردم شغل ایجاد می‌کند.

* هرکس فکر می‌کندنباید از دولت پول بگیرد، پولرا پس بدهد، ما با طیب خاطر این پول را از آنها می‌گیریم، اگر هم کسی از دولت پولمی‌گیرد علیه دولت جوسازى نکند. بودجه در ایجاد شغل چندان تاثیرى ندارد، چراکه سرمایه‌گذارى و تولید در این زمینه موثر است و اشتغال اینگونه شکل خواهد گرفت.

 29216

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر