کد خبر: 37540
A

وزیر خارجه آذربایجان: تصمیم آمریکا درباره قدس قابل پذیرش نیست

وزیر امور خارجه آذربایجان با بیان این‌که مساله فلسطین و اسرائیل در نشست سه جانبه تهران، آنکارا و باکو مورد بحث قرار گرفت، گفت: ما تاکید کردیم که تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل قابل پذیرش نیست.

وزیر خارجه آذربایجان: تصمیم آمریکا درباره قدس قابل پذیرش نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری رسمی آذربایجان المار محمد یاروف، وزیر امور خارجه آذربایجان روز چهارشنبه پس از پایان نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه در باکو در یک نشست خبری گفت که این کشورها بر سر ادامه این نشست‌ها در قالب سه جانبه و توسعه همکاری در زمینه انرژی، حمل و نقل، گردشگری و دیگر حوزه‌ها توافق کردند.

وی با بیان اینکه وزیران امور خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در این نشست درباره مسئله فلسطین و اسرائیل نیز گفت‌وگو کردند اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانیم قرار است فردا در مجمع عمومی سازمان ملل یک سند درباره این مساله تصویب شود. ما به نفع این سند رای خواهیم داد. موضع آذربایجان در خصوص بیت‌المقدس به طور شفاف از سوی رئیس‌جمهور الهام علی‌اف در نشست استانبول بیان شد. این موضعی است که ما همچنان روی آن پافشاری داریم.

محمدیاروف همچنین گفت: رئیس‌جمهور آذربایجان در این نشست از آمریکا خواست تا تصمیم خود را مورد بازبینی قرار دهد. ایران، ترکیه و آذربایجان در این نشست تاکید کردند که به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل قابل قبول نیست.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به همکاری این کشورها در زمینه انرژی گفت: خط لوله گاز تاناپ در سال 2018 راه‌اندازی خواهد شد. همکاری ایران و آذربایجان در زمینه انرژی روز به روز در حال افزایش است. علاوه بر این تبادل برق نیز میان این سه کشور در حال گسترش است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آذربایجان خاطر نشان کرد: در نشست سه جانبه بعدی‌مان در استانبول ما از افراد در بخش‌های خصوصی و اقتصادی دعوت می‌کنیم تا درباره راه‌های گسترش این همکاری‌ها رایزنی کنند.

بنا بر این گزارش وزیر امور خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که نشست سه جانبه بعدی تهران، آنکارا و باکو در استانبول برگزار خواهد شد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر