کد خبر: 37706
A

تحلیلی از حوادث ۸۸/تاکید بر همکاری هسته‌ای ایران و روسیه/واکنش به افزایش قیمت بنزین وعوارض خروج

تحلیل رئیس سازمان بسیج از حوادث سال ۸۸، تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان کوهبنان، توضیحات رئیس کمیسیون فرهنگی درباره اعتبارات جدول ۱۷بودجه، حمایت فواد معصوم از سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق، جلوگیری از سرقت و حیف‌ومیل هزاران میلیاردی در یکی از بانک‌های کشور، تاکید مقامات ایران و سوییس بر ارتقاء همکاری‌های هسته‌ای، واکنش کدخدایی به احتمال افزایش عوارض خروج و قیمت بنزین و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، ۲ دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله موحدی کرمانی بر استفاده از تجارب دیگر کشورها برای مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد.

همچنین در مراسم تحلیف سومین دوره رزم مقدماتی دانش پژوهان ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: دفاع از تمامیت ارضی و حفظ و صیانت از استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی بر عهده تک تک ما است.

سردار غلامحسین غیب پرور  رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز طی سخنانی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به حوادث سال ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ یک جنگ تمام عیار برای به مذبح بردن انقلاب اسلامی بود اما دشمنان نتوانستند موفق شوند چراکه جنس مردم این کشور از جنس مردان کربلای چهار بود.

امیری‌خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان کوهبنان تشریح کرد و گفت: باید هرچه سریع‌تر چادر در اختیار زلزله زدگان قرار گیرد و شرایط برای اسکان موقت فراهم شود زیرا بافت قدیمی قابلیت سکونت ندارد.

همچنین جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره اعتبارات جدول ۱۷بودجه ارائه کرد و با بیان اینکه نهادهای مردمی ذیل جدول ۱۷ اثرگذاری قابل قبولی دارند، در عین حال گفت: مخالف توزیع این نهادها ذیل دستگاه‌های اصلی و نظارت‌پذیر کردن آنها نیستیم اما مخالفیم که این دستگاه‌های مردمی خودجوش از بودجه بی‌بهره شوند.

علی لاریجانی ظهر امروز پیش از ترک فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد اسلام آباد پاکستان هدف برگزاری نشست راهکارهای مبارزه با تروریسم در پاکستان را یافتن راهکار پایداری برای مبارزه با تروریسم خواند. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با تروریسم در گذشته چندان موفق نبود و کشورهای منطقه به‌دنبال روش‌های نوین برای مبارزه با تروریسم هستند.

سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به تصمیم دولت برای افزایش عوارض خروج از کشور و افزایش قیمت بنزین در سال آینده به تصمیمات این شورا در مخالفت با چنین قوانین و مصوباتی که نتیجه آن تحمیل هزینه به زندگی مردم شده، اشاره کرد. عباسعلی کدخدایی درباره نظر شورای نگهبان  دراین رابطه گفت: شورای نگهبان باید نظرات کارشناسی را مورد بررسی قرار دهد که نظر دولت برای افزایش قیمت چیست و چرا به دنبال این کار است.

دفتر رسانه‌ای فولاد معصوم در بیانیه‌ای اعلام کرد که رییس‌جمهور عراق مصوبه جدید پارلمان عراق که حمایت و تشویق از سرمایه‌گذاری میان ایران و عراق است را تایید کرد.

در دیدار مارکوس لیتنر سفیر سوئیس با حجت‌اله صالحی رئیس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور، دو طرف با مرور روند همکاری‌های انجام شده در زمینه ایمنی هسته‌ای فیمابین ایران و روسیه بر ادامه و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کردند.

دادستان کرمان از جلوگیری از سرقت و حیف‌ومیل هزاران میلیاردی در یکی از بانک‌های کشور خبر داد و اعلام کرد: در جهت حفاظت و صیانت از بیت‌المال و حقوق عامه و با رصد اطلاعاتی توسط اداره کل اطلاعات و احکام و دستورات صادره قضایی توسط این دادستانی اعضای یک باند بزرگ که با جعل و هک سیستم بانکی کشور قصد انتقال هزاران میلیارد به حساب‌های شخصی خود را داشتند دستگیر و از سرقت و تصاحب منابع مالی و عمومی کشور توسط مجرمین جلوگیری به عمل آمد.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه تصویب قطعنامه " قدس" در مجمع عمومی سازمان ملل شکستی تاریخی برای آمریکا بودگفت: آمریکا پیش از تصویب قطعنامه‌ای در خصوص قدس در مجمع عمومی سازمان ملل کشورها را تهدید کرده بود که به آن رای مثبت ندهند ولی تصویب این قطعنامه نشان می‌دهد که دوران تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌های آمریکا به پایان رسیده است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر