کد خبر: 38082
A

گزارش تحولات و وضعیت جمعیت در ایران رونمایی شد

گزارش تحولات و وضعیت جمعیت در جمهوری اسلامی در قالب کتاب و با حضور حسام الدین آشنا ،رییس مرکز بررسی های استراتژیک در محل این مرکز امروز سه شنبه رونمایی شد.

گزارش تحولات و وضعیت جمعیت در ایران رونمایی شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسام الدین آشنا در جلسه رونمایی از این گزارش اظهارکرد: بنیاد کارنگی گزارشی از تحولات جمعیتی ایران از دیدگان راهبردی منتشر کرد درحالی که کارش تحقق صلح جهانی است .
وی ادامه داد: وظیفه ما در داخل کشور حمایت از موسسات حرفه ای ، تخصصی و پیشرو در کشور است که مطالعات اساسی انجام می دهند.
آشنا، بعد دوم مساله جمعیت شناسی را تاثیر جمعیت شناسی بر سیاست های جامعه دانست و گفت: با داده های غلط، سیاست های غلط، تولید می شود و گزارش ملی جمعیت که امروز رونمایی شد، تلاشی است بر این که آیا می توانیم در داده ها بازنگری داشته باشیم یا نه.
به گزارش ایرنا، مرکز استراتژیک ریاست جمهوری دو سال قبل تعهد کرد با توجه به اهمیت مساله جمعیت گزارشی بر مبنای تخصص و تجربه ای از مراکز دانشگاهی ارایه کند طوری که این گزارش به سیاست های درست و پایداری برای جامعه تبدیل شود.
بعد از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبری باید تیمی تشکیل می شد که در این حوزه تخصص داشته باشد. بعد از دوسال این گزارش آماده و امروز رونمایی شد.
بنیاد کارنگی یکی از بنیادهای ایالات متحده است که در سال 1911 توسط اندرو کارنگی برای حمایت از توسعه دانش تأسیس شد.
جمعیت ایران از مرز 80 میلیون نفر گذشته است .گفته می شود که در حال حاضر نرخ رشد طبیعی جمعیت در کشور ما بدون در نظرداشتن مهاجرت‌ها 1.43 درصد است.
ادامه دارد...
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر