کد خبر: 38153
A

لاریجانی: مجلس دو هفته آینده جلسه علنی ندارد/در هفته دوم تعطیلات، کمیسیون های تخصصی جلسه دارند

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: خانه ملت دو هفته آینده جلسه علنی ندارد ولی در هفته دوم، کمیسیون های تخصصی برای بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور در دو نوبت تشکیل جلسه می دهند.

لاریجانی: مجلس دو هفته آینده جلسه علنی ندارد/در هفته دوم تعطیلات، کمیسیون های تخصصی جلسه دارند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز -چهارشنبه- مجلس در پاسخ به اعتراض تعدادی از نمایندگان درباره افزایش تعطیلات مجلس به مدت دو هفته برای بررسی لایحه بودجه 97 اظهارداشت: پیش از این قرار بود نمایندگان یک هفته به حوزه های انتخابیه خود برای رسیدگی به امور نمایندگی خود بروند اما روز گذشته به دلیل آن که کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 97 از ما تقاضای تعطیلی جلسات علنی را کرد هیات رییسه مجلس هم با افزایش تعطیلات نمایندگان به مدت دو هفته موافقت کرد تا آنان در حوزه های انتخابیه خود حضور یابند.
وی با بیان این که هیات رییسه مجلس در این زمینه مشکلی ندارد، گفت:نمایندگان می توانند پس از پایان یک هفته سرکشی به حوزه های انتخابیه بار دیگر به مجلس بازگردند و در هفته دوم کمیسیون ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تشکیل جلسه دهند و با کمیسیون تلفیق مرتبط باشند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری لایحه بودجه سال 1397 کل کشور را 19 آذر به عنوان نخستین لایحه بودجه دولت دوازدهم جهت بررسی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
بررسی لایحه بودجه سال 97 کل کشور از سه شنبه پنجم دی ماه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

**تعطیلات دو هفته ای مجلس مطابق آیین نامه مجلس نیست
عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر در مجلس در تذکری با استناد به ماده 86 آیین نامه داخلی مجلس گفت: تعطیلات دو هفته آینده مجلس مطابق آیین نامه نیست.
وی افزود: درست است که اختیار تعطیلات تابستانی مجلس به هیات رییسه واگذار شده است اما هیات رییسه نمی تواند بیش از دو هفته مجلس را تعطیل کند.
در ادامه زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس درتذکری ضمن اعلام مخالفت فراکسیون زنان مجلس با تعطیلات آتی مجلس گفت: ما می خواهیم در زمان رسیدگی به لایحه بودجه 97 در مجلس حضور داشته باشیم، از این رو فراکسیون زنان مجلس با تعطیلات آتی مخالفند.
همچنین علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس در مخالفت با تعطیلات آتی مجلس تذکر داد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر