کد خبر: 38519
A

استاندار کرمان با سماجت این استان را در بخش های مختلف نمونه کرده است/ برای حفظ منابع محیط زیستی در استان تلاش شود

رضا اردکانیان وزیر نیرو در بدو ورود به استان کرمان با حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در محل دفتر ایشان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار کرمان با سماجت این استان را در بخش های مختلف نمونه کرده است/ برای حفظ منابع محیط زیستی در استان تلاش شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وزیر نیرو در این دیدار با تاکید براینکه مسئولین همواره نیازمند راهنمایی، پشتیبانی و کمک ائمه جمعه هستند، افزود: استاندار کرمان نقطه امید همه دستگاه ها است لذا امید می رود مدیریت استان کرمان با درایت و سماجت در این مسیر بتواند استان را همانگونه که در بخش‌های دیگر نمونه کرده، به عنوان پایلوت حفظ همه منابع زیست محیطی به ویژه آب نیز نمونه کند.
اردکانیان ضمن تشریح برنامه های سفر دو روزه خود به استان کرمان، وزارت نیرو را نیازمند بهره گیری از ظرفیت های علمی و دانشگاهی در سطح کشور دانست و یادآورشد: دوران کنونی به عنوان مدیریت تقاضا و مصرف شناخته می شود بنابراین باید سیاست ها و برنامه ها متکی بر روش های نوین و موثری باشد تا بهترین استفاده شود و قطعا دانشگاهیان در این خصوص می توانند کمک شایانی کنند.
وی با اشاره به اینکه سالهای گذشته باید الگوی صحیح مصرف کردن در کشور طرح ریزی و اجرایی می شد، خاطرنشان کرد: امروز باید چگونگی مصرف آب موجود از دغدغه های ما باشد، اگر این اتفاق نیفتد نیاز به سرمایه گذاری‌های سنگینی برای انتقال آب خواهیم داشت.

***تاکید بر تسریع اجرای پروژه های انتقال آب به استان کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این دیدار با اشاره به بحران آب استان کرمان، گفت: منابع آب شیرین در دنیا بسیار محدود است و همه این آب شیرین در اختیار انسان نیست.
حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی یادآورشد: انتقال آب به استان کرمان برای رفع مشکل آب آشامیدنی و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان در دستور کار بوده است که امید می رود اقدامات لازم در جهت تسریع آنها صورت گیرد.
وی بر مدیریت صحیح مصرف آب تاکید کرد و افزود: از سوی دولت مشوق‌هایی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شود تا مردم ترغیب به صرفه جویی شوند، هر چند در فرهنگ سازی این اصل مهم نیازمند کار و تلاش اصحاب رسانه و مطبوعات می باشیم.
 
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وزیر نیرو، استاندار کرمان و جمعی از مسئولین نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اقامه نمودند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر