کد خبر: 38631
A

فراکسیون محیط زیست مصمم به استفاده از توان سمن‌ها برای حل معضلات زیست محیطی است

رئیس فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس تاکید کرد: این فراکسیون مصمم است تا از توان و پتانسیل قابل اعتنای سمن‌های فعال این حوزه برای حل معضلات متنوع و متعدد زیست محیطی کمک بگیرد.

فراکسیون محیط زیست مصمم به استفاده از توان سمن‌ها برای حل معضلات زیست محیطی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خانه ملت، محمدرضا تابش در تشریح نشست هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی با سمن‌های فعال حوزه محیط زیست گفت: در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید، نمایندگان نهادهای مدنی فعال در حوزه محیط زیست به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود برای حل بحران‌های زیست محیطی پرداختند.
وی ادامه داد: در این دیدار چگونگی تعامل هدفمند و موثر دو مجموعه فراکسیون با نهادهای مدنی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا با کمک پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی، ساختار تعامل فراکسیون و سازمان حفاظت محیط زیست و سمن‌ها طراحی شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فراکسیون مصمم است تا توان و پتانسیل قابل اعتنای سمن‌های فعال این حوزه را برای حل معضلات متنوع و متعدد زیست محیطی به کمک بگیرد و این مجموعه‌ها از انگیزه‌ها و شناخت خوبی بهره‌مند هستند.
وی افزود: بسیاری از نمایندگان سمن‌ها از ارتباط ضعیف سازمان حفاظت محیط زیست با آنها گلایه داشتند و علاقه‌مند بودند تا فضای تعامل و گفت وگوی فی مابین شان باز و فعال شود.
تابش خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه انتقاداتی نیز به بودجه سال آینده داشتند و آن را متناسب با معضلات پیش روی کشور ارزیابی نکردند.
وی تصریح کرد: نمایندگان سمن‌ها گلایه‌مند هستند که چرا با یک بند قانونی بسیاری از میراث طبیعی کشور از طبیعت منفک و تغییر کاربری پیدا می‌کند و سازمان چرا نسبت به میراث طبیعی کشور توجه کمی دارد.
رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس یادآورشد: بنا داریم تا پس از نشست بررسی بودجه سال 97 کل کشور، با نمایندگان تمامی فعالان حوزه محیط زیست نشست بزرگی را برگزار کنیم و اقدامات قابل توجهی را در این حوزه به سرانجام برسانیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر