کد خبر: 38655
A
تحلیل حسین انصاری راد، از دلایل وقوع تجمعات در روزهای اخیر در گفت و گو با دیده بان ایران؛

لازم بود مسئولان پیش از به وقوع پیوستن تجمعات اعتراضی؛ فکری جهت به حداقل رساندن مشکلات مردم می کردند/مسئولان باید در سیاست های اقتصادی و اجتماعی کشور تجدید نظر کنند

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم : بیشترین فساد مالی و ارزی مرتبط با دوره آقای احمدی نژاد است ولی شاهد هستیم که امروزه نه تنها از فعالیت وی کاسته نشده است بلکه احمدی نژاد در تمامی سطوح اظهارات خود را بازگو می کند. همین مسائل باعث می شود که مردم اعتراض های خود را به صورت گسترده در سطح شهر به نمایش بگذارند تا شاید بدین سبب خواسته های خود را به کرسی بنشانند.

لازم بود مسئولان پیش از به وقوع پیوستن تجمعات اعتراضی؛ فکری جهت به حداقل رساندن مشکلات مردم می کردند/مسئولان باید در سیاست های اقتصادی و اجتماعی کشور تجدید نظر  کنند
دیده بان ایران: روز گذشته دانشجویان دانشگاه تهران  در پی مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور دست به اعتراض زدند که این اعتراضات با بسته شدن درب دانشگاه خاتمه یافت. 
اما این اعتراضات صرفا منحصر به دانشجویان دانشگاه تهران نبود بلکه تجمعات اعتراض آمیزی در سراسر کشور رخ داد که به دنبال این تجمعات برخی از اموال عمومی توسط مردم برای نشان دادن اعتراضات خود از بین رفت. 

 

در همین راستا  حسین انصاری راد،  نماینده مردم نیشابور در مجلس ششم شورای اسلامی ایران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: بنده معتقد هستم مسائلی در کشور باعث بروز طغیان و تجمعات مردمی شده است. مسائلی از قبیل مشکلات سیاسی، اقتصادی و معشیتی که همین مشکلات اقتصادی به دلیل عدم توانایی مردم در اداره خانوار، بیکاری که گریبان گیر بسیاری از جوانان مملکت است را می توان نام برد. از طرفی مشکلات فرهنگی هم به نوعی باعث ایجاد این تجمعات شده است چراکه کوچیکترین کنسرت ها حتی کنسرت اشخاصی مانند ناظری ها که مورد مقبول عموم مردم است هم با مشکلات عظیمی رو به رو است. 

 

وی ادامه داد: به دنبال روند ادامه محدودیت ها و مشکلات اقتصادی و فرهنگی، می توان به عدم اعتماد مردم به وعده های دولتی و مسئولین امر اشاره کرد. از طرفی نیز مسئله حصر نیروها، مسئله کوچکی نیست و جزء خواسته های بسیاری از مردم است. به عنوان مثال آقای خاتمی اجازه  خروج آزاد از منزل را ندارند وهمچنین  فعالیت او محدود شده است فلذا یکی از خواسته های مردم در تجمعات نیز بازگردادن اختیارات عمومی وی و تمامی محصوران است. 

 

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ششم همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین فساد مالی و ارزی مرتبط با دوره  آقای احمدی نژاد است ولی شاهد هستیم که امروزه نه تنها از فعالیت وی کاسته نشده است بلکه احمدی نژاد در تمامی سطوح اظهارات خود را بازگو می کند. همین مسائل باعث می شود که مردم اعتراض های خود را به صورت گسترده در سطح شهر به نمایش بگذارند تا شاید بدین سبب خواسته های خود را به کرسی بنشانند. 

 

حسینی راد در خصوص مهره هایی که باعث بروز تجمعات مردمی در کشور می شوند، بیان کرد: قطعا پشت پرده این تجمعات نیروهایی وجود دارند که باعث تحریک مردم که از طریق فضاهای مجازی می شوند. 

 

این مجتهد شیعهٔ اصلاح‌طلب در رابطه با نحوه کنترل و کاهش اعتراضات مردمی در کشور تصریح کرد: مسئولین کشوری لازم بود پیش از به وقوع پیوستن این تجمعات، فکری جهت به حداقل رساندن مشکلات مردم و کشور (که در ابتدا ذکر شد) می کردند اما اینک لازم است راهکارهایی جهت کنترل و مدیریت اعتراضات از طریق کاهش مکلات اقتصادی ، معیشتی و فرهنگی و رفاهی مردم اتخاذ گردد. 

 

وی افزود: البته اسکلت نظام کشور از استحکامات کافی برخوردار است و با این هجمه ها و آشوب ها، آسیبی به آن وارد نمی گردد ولی مدیریت کشور باید تجدید نظری در سیاست های کشور(سیاست های اقتصادی، فرهنگی) انجام دهد. 
همچنین حسینی راد درپاسخ به این که چرا این اعتراضات برخلاف اعتراضات گذشته بدون رهبر معینی شکل گرفته، گفت: چنین رهبری وجود ندارد چراکه در خارج از مدیریت کلان و حتی متوسط جمهوری اسلامی شخصیتی که باعث اختلال و درهم ریختگی نظم کشور شود، چه بسا اصولگرا و یا اصلاح طلب باشد، وجود ندارد مگر این که آن شخص، فرد سودجویی باشد که در پی سودجویی جهت مسائل شخصی خود باشد و با به راه انداختن این تحرکات و تجمعات به خواسته خود برسد که در تمامی جهت گیری های سیاسی فردی با این مضمون نداشته و نخواهیم داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر